Det oresonliga politiska mediadrevet

Jag har i det längsta dragit mig för att kommentera val06 i denna blogg. Mest därför att Viddepartiet inte riktigt gick som jag tänkte och vem är mer att skylla på än grundaren själv som röstade enligt moderat övertygelse. Men dagens politikerhets och medialt förtyck som utan motstycke visas i dagens Sverige fick mig att ändra ståndpunkt!

De vill inte kalla sig för missnöjespolitiker men ingen ledande Sverigedemokrat lär vara förvånad över att många väljare valde att lägga deras valsedel i kuvertet pga just missnöje. Etablerade politiker är chockerade vilket visar deras okunskap om att läsa folket - det finns ett problem med dagens invandrarpolitik - se bara mitt senaste inlägg. Det är fel att skylla alla problem på invandare när merparten faktiskt sköter sig utmärkt, men visst förstår jag människor som fått nog. Än mer nog kommer vi att få när SD som i vissa kommuner är 3-4 största parti utesluts från partipolitiken för att ingen vågar ta debatt - man bildar allianser över blocken för att hålla ett parti utanför - hur mycket demokrati är detta?

Låt Sverigedemokraterna visa upp sin politik för väljarna - det är en skyldighet mot folket. Partiet vill kanske mer än at bara vilja slänga ut blattar som inte sköter sig - kanske.. Ge SD chansen att visa att de är ett riktigt parti med kunskap och förslag inom avloppsdragning, sophandering, äldrevård och skattepolitik. Sen kan vi döma efter deras förmåga - men inte tidigare. Mer Sverigedemokrater i politiken!

Att starta bolag i skatteparadis som sedan betalar dina lyxvillor över hela Europa är inte bara dumt och olagligt, det är dessutom naivt att tro att det inte skulle komma fram vid en rättfärdigad granskning av en ny regering. Men vilken förälder har inte betalat en barnvakt med redan skattade pengar? Helt plötsligt har man kriminaliserat hela villaområden där en pålitlig tjej eller kille drygar ut sin veckopeng genom att sitta barnvakt hos en familj där föräldrarna efter en hård veckas arbete vill gå ut och äta en lugn middag. Vem passar egentligen barnen till chefredaktörer på Aftonbladet när det är Rockbjörnsutdelning eller när Håkan Hellström har releasefest?

Anlita svart arbetskraft är i sig olagligt - men vad händer när båda parter är överens? Ponera att mamma skulle komma hem och städa till mig och hon får bensinpengar, mat och lite ersättning för mögeldesinfektionsmedel - är min mamma svart arbetskraft? Prioriterar någon att låta någon annan städa och är villig att betala för det - varför inte? Överallt finns det någon som städar efter oss. Jag lovar att om Mona Sahlin hade vågat sig ut och bajsat på en offentlig toalett som var illa efterhållen hade hon med största sannolikhet ringt ägaren och bett de städa bättre - vad är egentligen skillnaden?

Rätt eller fel? Ingen utbildar sig till att bli politiker - vi har alla större eller mindre skelett i garderoben. Tänk om Vidde skulle bli politiker, med mitt uttrycka dansk- och tyskförakt, frispråkighet när det gäller fördomar och tabun - pressen med Public Service i spetsen skulle avrättat mig med en 1/4s sida, Janne Josefsson hade slagit läger utanför min dörr och Jarl Alfrelius hade suttit i stridshjälm på lekplatsen nedanför. Man kan ju hoppas att Rapportredaktionen skickat Katarina Sandström att vara undercoverflickvän.. [vad det är för kommentar? Jag är 30 singel och hon är både otroligt vacker och intelligent - vad är din ursäkt]

Public Service är ju ett annat kapitet - har du en tv-mottagare är du skyldig att betala licens till staten få de kan betala VDlöner, Utbildningsradions JallaJallaTV - läsa mer om mina åsikter? Klicka
här. Varför rapporteras så mycket om att några Allianspolitiker inte betalt TVlicens? Därför att Alliansen kortat ner kontraktstiden för SVT / SR / UR att automatiskt vara klassade som Public Service - jobb är kanske i fara och vad passar då bättre än att ägna 4timmar nyhetssändning per dag åt att klämma dit en licensskolkare istället för att se om Alliansens parti kan få detta land på fötter igen - precis som folket ville.

Sista noteringen idag - att avgifter till fack och a-kassa skulle höjas vid valseger för Alliansen kan inte komma som en nyhet, varken för mediadrevet eller allmänheten. Nu råder demokrati och folket har valt, nu sår vi det vi skördade - punkt. Därför är det så underligt att media hetsar dessa förändringar med krigsrubriker utan att ta hänsyn till fakta.

Om skattelättnader på 500kronor i månaden kommer dig tillgodo har du ju råd med 300kronor extra i egenavgifter, du går fortfarande med vinst! Problemet som jag ser det är att den socialdemokratiska regeringstiden gjort folk beroend av subventioner och bidrag. När alternativet "ta hand om din egen ekonomi" nu är genomröstat blir folk rädda för de har aldrig behövt göra val, pappa Göran har alltid gjort det åt oss. Att media nu spär på rädslan och målar upp valfrihet som ett hot är tragiskt, och att det finns människor som okritiskt köper ett ensidigt resonemang är än värre.


Kommentarer
Postat av: Puttski

Jag blir varm om hjärtat när jag läser.....

2006-10-23 @ 10:53:39
Postat av: Vidde

tack puttski - jag sköter mig hoppas jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback