Lite bortskämd? Ja, det är hon

Solen skiner över Malmö.. jag jobbar i en lokal med plåttak.. det är 27mars och dörrarna står redan på vid gavel. Längtar redan till sommarens bantningskur - kommer att svettas bort hur många kilon som helst!

Amanda fick bestäma mat idag när vi drog runt på IcaMaxi.. försökte styra in henne i gången med natriumglutamatkryddad färdiggrillad kyckling och pommes pinnes mest för bekvämlighetens skull.. vi hamnade i manuella fiskdisken och köpte ett nät blåmusslor, 2 hekto najadlax och två rökta makrillar. Kompletterade det hela med en mozzarellaost, körsbärstomater och margarin med havssalt till en nyckelhålsmärkt brödlimpa.. Varför kan inte min dotter gilla vanlig barnföda en tisdagskväll; när hennes klasskamrater äter pasta carbonara gottar Amanda sig med fiskfondskokta blåmusslor..

Kommentarer
Postat av: gry

Låter som en riktigt skön lunch! Älskar mozzarella!
Vacker bild i bakgrunden var kommer den ifrån?
Mvh G

Postat av: amanda

om jag får gissa tror jag att det har ganska mycket att göra med föräldern och uppfostran?

2007-03-27 @ 20:01:08
Postat av: vidde

det har nog en del med förälderna att göra.. det är trots allt godare med nykokta musslor än billys panpizza eller hur?

2007-03-27 @ 20:09:22
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Marianne

Psst... Vi är tillbaka, men det är inte ni!! ;-)

2007-04-02 @ 09:13:47
URL: http://maso.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback