Min diabetes, Min kärlek, Min dotter

Jag hade en föreställning som barn; den dagen jag fick barn skulle denna få stoppa ner handen i en skål med namnförslag och den lappen som drogs först skulle bli förstanamn. Det var förstås innan jag visste att ett svenskt lagombarn inte är motoriskt designad för uppgiften förrän efter ett par månader. 

Ett namn är ofta tungt traditions- eller händelsebundet.. Anna efter mormor, Jacob efter gammelfarfar, Conny efter bilmekanikern, Brooklyn efter stadsdelen, Vargtass efter en rejäl fyllefest und so weiter.. Vi ska inte analysera vad mina föräldrar intagit när de beslutade att jag skulle få stolt bära namnen.. och för helvete, håll i er nu.. Frans-Anton Wilhelm Bogomil.. utan konstaterar bara att mitt självtagna Vidde håller något mer klass..

Men idag har det varit en riktigt trevlig dag med jobbsamtal, passanskaffning, tokshopping och en fet portion kärlek

1. Idag har jag blivit förälskad i en svart Wilhelm (därav hela den långa inledningen om mina föräldrars största ej genomförnd hjärnsläpp). Jag såg honom hänga i ett hörn och bara vara riktigt jävla snygg och jag hade då iofs småsneglat lite på honom redan under gårdagen, då på ett annat ställe i stan det ska erkännas men när jag lät Wilhelm röra min nakna hud nu ikväll så är det ren kärlek - mor och far - det finns nu en Wilhelm i släkten! Grattis till er!

2. För ett par månader sedan fick jag reda på att jag levt över mina tillgångar. Det talar krediträkningen också om för mig en gång i månaden.. men detta var på ett mer hälsomässigt plan. Tydligen ska man inte dricka 2liter CocaCola varje dag under 9 års tid.. då finns det en risk att man drabbas av diabetes.. Vid upptäckten att jag hade ett sockervärde på 26, mot svennebanannormala 6, slängde akutvårdspersonal mig i en brits och pumpade mig full av.. ja.. de såg ut som vatten men det var det nog inte. Ikväll efter mycket kämpande och intensifierad tablettbehandling hade jag innan middagen noterat mitt all.time low på 6,6.. firade det med en riskaka med tomat.. var fan tog livsvärdet vägen..

3. Sedan min Prada Amber Pour Homme-serie (EDT och tillhörande deospray - ja jag vet jag jag är sjuk men va fan..) tagit plats i mitt hyreshusstandardbadrumsskåp från Svedbergs har dottern gnällt på att hon också vill ha en parfym i hyllan. Vi hoppade till "min" parfymerist som presenterade en massa luktegotter. Ungefär 6234 teststickor senare, i hård konkurrens med Dkny, Paris Hilton, Britney och Mary Kate så landade valet på Naomi Cambells Cat Deluxe - At Night. Och den är hon värd min lilla älskling!

4. Nä.. jag är rakad, snygg, trevlig och talförd - jobbar dessutom den inredning och är riktigt bra på det. Men jag är och kommer föralltid att vara hetrosexuell - singel dessutom och tyvärr känns det just nu som föralltid där med .. Wilhelm är svart och kommer att bäras av mig på lördagkväll. Om det blir för varmt kommer han att hängas in i garderoben bland de andra kavajerna.


Kommentarer
Postat av: samson

visst gör det ont när knoppar brister

2007-06-28 @ 18:19:00
Postat av: Jisan

Hm, en till med diabetes, hur klarar du dig?

Postat av: vidde

började dagen med en flaska coke zero till frukost bestående av ägg bacon och prinskorv.. stressade till jobbet med en dubbel latte med två papprör råsocker i, en lunch med kålpudding gräddsås och ett kilo rårörda lingon, pizzaslice med fanta på vägen hem och hemmagjord chockadpannacotto med vispad grädde och ostbågar framför spin city.. gud vad jag saknar mitt gamla liv...eller?

2007-07-02 @ 23:08:08
URL: http://vidde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback