Så är man närmare 40 än 20..

Det finns en massa måste - igår trotsade jag ett. Visst är det trevligt att ställa til med kalas när man fyller år. Men jag valde att koppla ner, koppla av och faktiskt strunta i det. Det gick inte så där jättebra.. Införskaffade ett par flaskor Prosecco de Robbíná och en mängd Tom & Jerry-godispåsar och begav mig till Ted och talade om att den förfest han och jag bokade in för en vecka sedan nu hade utvecklats till en födeledagsfest. Jag hade lite dåligt samvete att jag inte berättat något för någon eller bjudit in.. det kommer en födelsedagsfest! Lovar! Jag och Niclas ska ha en 30årsfest.. när vi insett att vi måste skära lite i våra storslagna planer. Vi satt och skissade lite och kom fram till att en riktigt bra fest skulle kosta oss 440000kr.. och det har vi inte just nu.. Vi kommer i slutänden att ordna en grillfest och bjuda på tysk öl och en fräsch potatissallad och ha en underbar kväll med våra vänner.. men man kan ju inte fira 31 innan man firat 30.. så jag är egentligen fortfarande 29..

Från Ted, till Veronica, till Étage.. och när vi kommer in på detta sunklegendariska nöjespalats fullare än man egentlgien borde inser vi att det är 19årsgräns.. vi hamnade på ett gymnasiespexefterfest mer eller mindre. MEn dansa kan man ju göra ändå - och det gjorde vi.. Om jag raggade med en present hem? Inte - vi snackar 19åringar, jag skulle ju kunnat bli anklagad för otukt mot minderårig.. satte mig tryggt i en taxi hem med Catherine och Christoffer.. bjöd taxichaffisen på en cigg och en hysterisk dricks och lullade hem full och riktigt nöjd med att jag fått dagen precis dit jag ville.. nästan.. Hela kvällen var kalaskul - tack alla som var med, alla som hörde av sig och alla er som glömde mig.. faktiskt till er som sket i att gratulera mig också.

Kommentarer
Postat av: ank

efter att ha offrat mitt choklad för att en kille inte skulle hamna i koma(överdriver lite) vill jag bara skriva ta hand om dig...

2007-08-03 @ 14:31:21
Postat av: vidde

du har blivit en god människa med åren..

Postat av: ank

god och god, men att offra sitt choklad känns rätt stort faktiskt..

2007-08-06 @ 14:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback