P-piller, varken mer eller mindre

Saffy Mjauoth löper. Katten springer runt och kåtgnider sig mot mitt ben och jag förnimmer en famös situation; den där kvällen på Spy Bar när jag träffade den 19åriga nysilikonfyllda platinablondinen från Tranås tror jag.. fast Saffy är lite hårigare. Men samtidigt mer kramgo och absolut billigare i drift! Man skulle kunna tänka sig en sterilisering. Men bortsett från kostnaden som är rätt ansenlig, vem är jag attbestämma att hon aldrig ska kunna få barn? Vem är jag att sätta min i Gudspositionering och bestämma över hennes fortplantningsframtid? Jag snackar då om kattens.. blondinens har jag ingen som helst aning om. Hon lämnade innan frukost men de övningsuppgifter hon tog sig an klarade hon galant..

När det gäller katten Saffy Mjaouth funderar jag på p-piller. "Det kontrollerar hennes löpning och och gör att hon inte kan få ungar så länge hon äter de" - det var min korrekta och oskyldiga förklaring för 7åriga dottern när hon undrade vad de skulle göra med vår katt. Den enkla förklaringen slog tillbaka som en massiv betongvägg i ansiktet när vi satt på ett fullsatt Öresundståg igår..

"Pappa, varför är du den ende av dina riktigt bra kompisar som har barn?"
"Det är det ju inte riktigt, men många av mina vänner har väntat med att skaffa barn"
"Niclas och Johanna har inte barn, har hon p-piller?"
"[lite pinsamt där..] Det får du fråga henne..."
"Det vågar jag inte. Men mamma gör det inte"
"[än mer pinsamt..] Det kan jag heller inte svara på Amanda.."
"Men hon hade inte det när jag var liten larv och simmade till ägget?"
"[jävlar vad tyst i kupén..] Nä.."
"Kan inte du ta p-piller pappa så inte du kan få barn?"
"Du vet ju då tydligen lite för mycket för din ålder redan så nä, det kan jag inte än för det inns inga som fungerar riktigt än"
"Men du måste ta det annars får du fler barn"
"Älskade Amanda kan vi byta samtalsämne?"
"Ok - titta där ute pappa där springer en häst, kan de också gå på p-piller?"

suck...

Kommentarer
Postat av: Magnus Wittström

Barn är roliga, så länge dom tillhör någon annan. :)
Har du nått imot om jag skickar vidare detta till ett par personer?

2007-07-02 @ 14:09:25
Postat av: Marianne

Hahaha,.. Jag tror jag avlider! Skönt att höra att det är fler föräldrar som får sitta och skämmas..
Och så undrar ungar varför man är så pinsam när de är i tonåren!! Va f*n.. någon gång ska man väl få ge igen!! =)

Postat av: vidde

wittström? har du hittat hit? min gamle gode kräftspadsvän! hur går det med livet? skicka ett mail!

2007-07-02 @ 22:20:18
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Magnus Wittström

Man måste ju ha lite koll på dig ju ;)
Vad har du för email då? Du kan nå mig på [email protected]
Den där kräftskivan har jag förträngt, det man inte kommer ihåg har inte hänt :D

2007-07-03 @ 14:21:02
Postat av: Magnus Wittström

Man måste ju ha lite koll på dig ju ;)
Vad har du för email då? Du kan nå mig på [email protected]
Den där kräftskivan har jag förträngt, det man inte kommer ihåg har inte hänt :D

2007-07-03 @ 14:21:11
Postat av: Magnus Wittström

Edit funktion eller delete finns tydligen inte så bara för det så skriver jag en kommenter om att jag skev en kommentar för mycket.

2007-07-03 @ 14:23:38
Postat av: Helenan

Om du inte tänker ge katten alla möjligheter att få barn genom att para henne när hon vill bli parad (varje gång hon löper) så gör du henne inte en tjänst genom att inte sterilisera henne. Antingen så parar du henne och låter henne få ungar eller så steriliserar du henne. Det är plågsamt att löpa... inte som när människor går omkring och är lite småkåta.

2007-07-05 @ 10:26:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11503
Postat av: Vidde

om man nu tvunget måste se saker svart på vitt.. så är det rätt plågsamt att vara småkåt - svar ja..

2007-07-07 @ 11:34:13
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Nicco

Kan du inte doppa katten i lite vispgrädde !

2007-07-09 @ 18:38:24
Postat av: Johanna

Helt rätt, vill tösen veta mer om mitt sexliv/intag av estradiolpreparat får hon fråga själv. Tyckte förstås hon verkade mer intresserad av rosa skumdelfiner sist vi sågs, men hon kanske bara är hänsynsfull...;)härlig tjej!!!!
Doppa katten i grädde tycker jag för övrigt var en strålande idé. Glädje all around, plus att den stackarn kanske glömmer bort sina bekymmer en liten kladdig stund.Eller i alla fall de bekymmer som inte är relaterade till att vara täckt av grädde. Bra tänkt, älskling!
Ha en bra!
Johanna

2007-07-12 @ 11:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback