Jag började raka pungen

Lördag 19 januari år 2002.. jag skrev lite sporadisk blogg redan då och fredag i åtanke tänkte jag göra en Per Gessle och släppa lite gammal skåpmat.. jag insåg nämligen när jag läste igenom lite gamla anteckningar att min frisyr firar fem år nästan precis. Så därför tänkte jag ge er som inte var med i mina skrifter back-then en liten tillbakablick - oredigerad och ärlig, precis som vanligt!

----------------------
Det hela började med att jag tog en dusch och upptäckte att det var hög tid att raka pungen. Började så smått kapa den lilla hårväxt som under veckan trängs genom huden. Jag hade egentligen ingen större anledning att raka pungen. Jag tänker inte gå ut ikväll och här finns inte heller någon att glädja förutom mig själv - men det är rätt... mysigt är kanske fel ord men ändå...

I veckan snackade jag och mina två goda arbetskamrater på NRJ, Mathias Nilsson och Paul Haukka om att det var på tiden att göra något åt våra frisyrer. Eftersom Mathias fick ett hårtrimmerset i julklapp så plockade han med det dagen efter. Turerna gick huruvida Mathias skulle trimma våra huvuden i direktsändning eller om vi skulle vänta till kvällen. Hur som - när kvällen kom tog det slut i min hjärna, orkade inte jobba och frågade Mathias om jag kunde låna trimmern över helgen.

Där stod jag med nyrakad pung ochen nätkopplad trimmer i vänsterhanden. Mina senaste rakningar låg runt 5-7 mm... det såg mycket ut... dvs att det skulle lämna mycket kvar. 3 mm vore lite ball inte minst med tanke på att jag ska träffa mamma om en vecka...

Fan - jag var ju riktigt snygg i 3 mm. Men två dagar skäggstrå sitter inte bra - det är lika bra att det försvinner. Stod i tio minuter och stirrade i spegeln. Och så hände det där som bara händer när man rakat pungen... man vill fortsätta... det är natt fredag/lördag... Fira Med Ferris om en halvtimme på femman.. antingen ringer man och väcker en söt ödla många mil härifrån eller så testar man att dra Gillette Mach III Censor Excel lite försiktigt precis i skarven där pannan växer varje dag..

Så nu sitter jag här med slätrakad pung. Inga skärsår där inte - van hand har varit med förr... Slätrakad huvud har man också - inga skärsår där heller. Badrummet är täckt av 3 mms hårstrån, läsken står i kylen, popcornen är klara och Fira Med Ferris börjar om ett par minuter. Visst saknar jag någon att krama... men inatt var det rätt skönt att vara singel

puss å så
----------------------

ps. den fråga som uppkom för fem år sedan och som du kanske funderar på även nu: nä, jag rakade pungen då som nu med hyvel och inte med Mathias hårtrimmer! ds.

Kommentarer
Postat av: Argaste

Fråga: Använder du "lödder" när du rakar pungen eller kör Commando?

Postat av: hugo

Annars så såg jag faktiskt på Brainiacs på BBC häromdagen att man faktiskt kan köra med sandpapper alt ett riktigt duktigt slipat snäckskal.. får t o m commandostyle att verka mesigt!
Shave like a viking!!!!

2007-01-29 @ 15:47:31
URL: http://blog.hugoandspencer.se
Postat av: vidde

vidde kör vad det som i kvinnopressen kallas kycklingklubba.. läskigt att erkänna med tanke på att mamma läser detta med största sannolikhet.. men va fan.. inget raklödder nä.. sandpapper låter rätt illa men vissr - om redan de gamla vikingarna körde sandpapper ska jag i assimileringens fotspår testa!

2007-01-29 @ 20:45:10
URL: http://vidde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback