Erkännade..

Argaste länkade till mig och berättade för hela hans bizarra läsarkrets att jag minsann rakade pungen.. känner mig både lite hedrad och äcklad samtidigt; skum känsla det där..

Det gör jag också när jag tvingas inse att jag kapitulerat för min senaste mobilnerladdningen av laglig musik.. "Everything But The Girl (I Love)" med.. Darin (som enligt Aftonbladet nästan blev våldtagen av en överförfriskad dam i skivbolagsvärlden - mer info än så får ni inte suckers -  nära scenen på Grammisgalan igår) .. I dessa dagar är det ju fult att gilla något som är mainstrem eller skivbolagsproducerat - alla ska hitta sina indiefavoriter på MySpace, hylla Babyshambles och för raskvoteringens skull ska man tycka om Timbaland också.. men får man som 30åring sitta på bussen och sjunga med i en låt sjungen av en andraplatsinnehavare i talangsåpan Idol?

Men det är något med tandställningsblatten Darin som bara är mysigt. Jag lovar att han om 50år kommer sitta i en TVsoffa på bästa sändningstid och beskära bonsaiträd - folklig är bara förnamnet. såg ett klipp på YouTube där Tele2/Comviq hade anordnat en tävling och där vinnaren fick hem Darin med komp i vardagsrummet.. han var så trevlig, kramades och log och tyvärr sjöng riktigt jävla vackert!

Tänk så lätt det hade kunnat gå åt ett elt annat håll.. tänk om inte Darin hade  lyckats med musiken.. då hade han säkert varit med i ett kriminellt gäng, våldtagit svenska tjejer, könsstympat sin syster och skurit halalkebabkött på en pizzeria i Hökarängen, det är ju det alla invandrare gör enligt Sverigedemokraterna.. och navia mäniskor köper skiten rakt av - det är lite gladiatorvarning där - så länge blatten dansar och sjunger så är han eller hon accepterad - acceptansen finns också när det gäller fantastiskt duktiga badrumsdesignare.. men annars? Tänk var lätt det hade varit om allt var svart eller vitt.. men ibland är det lite grådaskigt och det går inte att dra alla över en kam..

Så därför hoppas jag att jag får tycka om Darins musik.. eller Jörgen Elofssons som det egentligen är.. som vanligt.. han hjälper blattar ur betonggettot - respekt!


Kommentarer
Postat av: Argaste

Hahaha bizarra läsarkrets....JAG känner mig hedrad!

Postat av: vidde

men den är ju det! precis som min!

2007-02-02 @ 00:20:54
URL: http://vidde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback