Får man dejta Sonja Aldén..

Melodifestivalen har avverkat tredje deltävlingen och den fortsätter givetvis att röra upp känslor. Ni som fäljt mig en aning vet att jag när det blev klart att Lukk skulle host:a tillställning fruktade inavlad Hassanhumor ala Shyffert/Hagg och fast dirigentsketchen med Elisabeth Höglund ikväll var ett gränsfall tycker jag nog att vi gjorde rätt som ställde in den ndra baltutlämningen och gav blatten en chans.

Det som dock så här mitt i natten är uppenbart är att fina låtar till trots så har dagens ungdomar allt för mycket pengar knutna till smsabonnemang hos Telia och Halebop. Än en gång har vi bevittnat fjortonåriga Idoldyrkare som gjort en
Munkedalare och röstat vidare Idol-Let's Dance-Grease-Måns och Sebastian Bowie till finalen i Globen.. och det är tonåringarna väl förunnade att på stå på den scenen och flirta med minderåriga flickor [min dotters kommentar till Måns framträdande dock: Låten går väl att lyssna på om man vänder bort ansiktet] men inte på bekostnad av Magnus Carlssons bidrag.

Om vi tar låten - en underbar flirt med 80talets italienska gaydisco och uppenbara Erasureinfluenser.. och Magnus, snygg stilrent klädd med en rakad bringa som tom fick det att vattnas lite i munnen hos en hetrokille som jag.. och låten får inte ens andra chansenkvala.. för att Idolfansen bränner mobila kontaktkort.. skandal.. och knäckehäxan Nanne som botoxat sig i ett halvår för detta.. nä..  men Sonja Aldén däremot.. henne vore det trevligt att bli lite uppraggad av.. sen är hon för snygg för att vara hetro men man kanske skulle ta en chans.. någon som har hennes telefonnummer?

-
Får man komma med en liten bortglömd Melodifestivalpärla? "Excellence - Last to now" från 2002..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback