Jag föll också..

Vi satt hemma hos Rickard och Anna och kollade andra deltävlingen av Melodifestivalen. Snacka om nostalgitripp - de bor 200meter från skolan där DJ Vidde snurrade sina första vinylsinglar.. Där gjorde jag debut.. och igår hoppade en lågstadielärare in i våra musikhjärtan genom att ta sig direkt till final i Globen.. som en stor röksvamp som man kan gå in i - fast i Stockholm

Någonstans i västra Sverige ligger Munkedal och satan i gatan herrejävlar mina gudar vad Telia och Halebop tjänade pengar inatt. För att inte tala om vilka enorma högar med kronofogdärenden på obetalda mobiltelefonräkningar hos ungdom ar som kommer att uppdagas - att inte kunna betala en mobilräkning kommer numera att heta: "Göra en Munkedalare". Givetvis var det fest i det lilla samhället - och
Aftonbladet var ju där och har fotograferat vår nykläckta schlagerstjärna Marie Lindbergs arbetsplats, mitt i natten.. snacka om scoop för fotografen Dragan Mitrovic

När jag först såg bidraget tänkte jag på Migrationsverket.. ni kommer ihåg den underbara kommentaren en handläggare fällde till en blind asylsökare: "Titta på mig när jag pratar med dig".. men sen föll även jag pladask för låten.. och lite för henne även om jag inte kunde avgöra vilken kamera hon tittade i.. eller på vem..

Men jag funderar fortfarande.. är det någon som alls kommer ihåg någon vers eller refräng från årets två första delfinaler? Visst var The Ark bra, men hur fan gick låten? Bloggägaren kommer ihåg Andreas Lundstredt och Anna Book - den sistnämnda av de två orsakerna att Anna är rätt svår att missa.. och att det är G:son som skrivit låten.. men skit i det - igår var det Marie som regerade.. men oavsett hur mycket ni röstar - vecka nio är fröken tillbaka i skolan!

Kommentarer
Postat av: Siriusklacken

Tja ! Fin blogg, kolla gärna in min blogg !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback