En vaxad ryggtavla

Ringde min vän och fd kollega när jag cyklade hem. Det är rätt skönt med en riktig vän - visst är det härligt att höras av varandra varje dag och snacka i timmar - men lika härligt är det att kunna låta bli och leva själv mellan varven samtidigt som de gånger man väl ses, och framförallt hörs eftersom det ibland är närmare telefonledes än personligt att mötas, så vet man var man har varandra. Vet inte vad man säger på Mengeleskola.. f'låt genusforskningen.. (nära att säga ngt fult där) vid ett av landets universitet men bland mina vänner är detta beteende en manlig företeelse men jag hoppas att även ni kvinnor vågar prova på detta sätt att umgås ibland fast ändå inte.

Just ikväll fick jag vara med om en av de mer intima och kärleksfulla handligarna mellan man och kvinna - min vän fick ryggen vaxad medan vi snackade. I bakgrunden hörde man min väns sambos glada skratt medan hon kärleksfullt torterade sitt frivilliga offer. Mitt mellan diskussioner om hur långt ner man egentligen ska vaxa och hur mycket träningsvärk man egentligen får av att lära sig dansa vals i hallen via telefon samt allt annat som två gamla vänner diskuterar hör man ljudliga smärtfylla vrål när tejpbitarna rycker upp hårstrån med rötterna. Ville egentligen spela in vrålen och publicera de som en ljudblogg - men nä - så kul ska vi inte ha det sa han samtidigt som han förklarade att han inte låg på mage utan satt framåtlutad över en stolsrygg, kollade på TV och snackade med mig samtidigt. Det är kärlek.

Tipset som ikväll vidarebefodras är att om man utför detta första gången ska man inte sitta instängt på ett svettigt flygplan till Italien dagen efter eftersom risken för lite hårsäcksinflammationer. Som svar på frågan hur långt ner man ska vaxa blev svaret svanken - ett manligt svar.. 3mm hår på huvudet, vaxad rygg ner till svanken och sen en rejält hårig jätteröv!

panel mathias
Mannen på bilden fungerar som illustration och har a b s o l u t inget med blogginlägget att göra


Kommentarer
Postat av: Nicco

Snart dax för ett nytt inlägg tycker jag !

2006-09-20 @ 17:38:13
Postat av: Karro

Om jag inte mins helt fel så har du, Vidde, bett mig vid TVÅ tillfällen att vaxa din rygg men vid BÅDA tillfällena har du backat ur:-)
/Karro

2006-09-25 @ 11:02:58
Postat av: nya vaxad rygg

kom igen karro, sitt inte och vänta på att vidde ska säga ja, KÖR BARA :o)

2006-09-25 @ 13:58:14
Postat av: Rocco

Jag håller med Nicco.

2006-09-29 @ 00:39:00
Postat av: Vidde

Kära vänner - han är tillbaka. Ber om ursäkt att det tagit lite tid.. eller tja.. men nu är era bloggläsningsrutiner återställda. och karro.. jag vet.. jag skäms lite för min feghet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback