Människor som luktar bajs..

Det är inte fel att lukta fräscht även om jag är den första som anser att det ibland kan ta sig absurda uttryck. Jag ser t ex gärna att min toalett har en fräsch touch citrus eller kanske en svag essens av mint men den ska inte lukta blommande sommaräng - då får det hellre lukta bajs. Ett vaniljvärmeljus i vardagsrummet går före bränd salvia och indiska rökelser - rökelser förresten, vilket jävla påfund.. enbart för att dölja smygrökning eller kattskit i hörnen. Lika irriterande som potpurri.. vad är meningen med att torka och mosa rosenblad och lägga i en porslinsskål? Det samlar damm..


När man sätter sig i bilen med mina föräldrar är sannolikheten att mamma fäller kommentaren: "Nu luktar det parfym här" rätt överhängande. Efter många års sjukdom och motgångar förutsätter hon utan omsvep att allt som inte luktar som inom hennes fyra väggar automatiskt ska få henne att må dåligt. Därför ser jag till att inte använda deodorant eller D&G Masculine AS / Kenzo Pour Homme EdT de gånger man  träffas.. "Jag klarar inte av det - Roland, kör nu och veva ner rutorna" - "Mamma, jag har duschat.. har ingen parfym på mig" "Jag mår så dåligt av lukten".. en trevlig start på en familjeutflykt. Behöver jag nämna att de gånger jag faktiskt haft deo eller parfym så har det inte fällts en enda kommentar..


Men parfym i all ära - kosmetisk doft döljer inte allt.. satte mig i en taxi söndagsmorse - och upptäcker att taxichauffören luktade bajs.. Nytvättad bil, fräsch med en liten gran i backspegeln, det ska fan vara en blattetaxichaffis som sätter en Wunderbaum i en ren Mercedes.. och inte inser att om man inte tvättar sig själv så luktar man bajs. Chaffisen var muslim och kallade mig för habibi hela vägen.. borde inte vara förvånad men ändå. Han tar förgivet att jag vet vad en habibijävel är för något.. är det en maträtt eller namnet på hans dotter som han ville att jag skulle gifta mig med? Skulle jag fråga - varför det? Habibi är inget ord jag vill veta vad det betyder - speciellt inte av en man som stinker karies klockan tidigt på morgonen i en ren taxi.. och varför heter alla muslimer samma sak? Har jag fel - kolla namnskylten på taxilegetimationen när du åker taxi..


Väl på jobb inser jag att taximuslimer är inte de enda som luktar illa. Efter att ha sålt badrumsinredning för 60lax, inte kameler, kommer lantbrukaren från Veberöd med en toasits från 1800kom-och-hjälp-mig.. två nya fästen till sitsen behöver han och för att vi ska veta vilken sits det är tar han med denna antika nerfista ring.. gårdagens biff och fredagens kyckling hänger fortfarande kvar i tandgluggarna och luktar ruttet.. kommer ni ihåg vaktmästarens stående kommentar i Solstollarna när Ulla-Bella dök upp? "Semester Semester"..


men Vidde ska inte allt ha semester.. han har fått en jobbutmaning som heter duga och har aldrig varit så glad att han bestämde sig för att byta jobb den där dagen i Februari.. är du nyfiken på vad jag ska göra om två månader? Det är jag med.. men underbart spännande kommer det bli!


Kommentarer
Postat av: Rocco

Det vet jag redan.

2006-10-11 @ 02:17:02
Postat av: Anonym

Jag vet ...... Jag med !!

2006-10-11 @ 13:21:41
Postat av: Anonym

Du saknar Åkarp, eller ??

2006-10-11 @ 16:39:35
Postat av: Marianne

Habibi betyder ju älskling! Haha..

Postat av: vidde

den bästa dagen år 2006 var när jag bestämde mig för att säga upp mig från kakel och keramikcenter i åkarp och börja jobba på lindströms bad och kakel i malmö som uppskattar innovativ, trevlig, kunnig och kreativ personal - vet inte vad du drömmer om micke men innan så spenderar tid på att kommentera min blogg på arbetstid så kan du ju skicka mitt arbetsgivarintyg och avgångsbrev -det har redan tagit 6 månader..

2006-10-12 @ 22:56:04
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha

2006-10-18 @ 22:19:05
Postat av: Anonym

Du har aldrig funderat på att på att det finns en lag som heter PUL??
Mig veterligen så har du just här brutit mot PUL.
Genom att hänga ut en person så ofentligt som du har gjort. Det är farligt att göra så.
Annars är din blogg ganska rolig att läsa

2006-11-30 @ 11:32:51
Postat av: vidde

jasså det var så du skulle bli rik - well eftersom det inte trillat in ngn stämningsansökan än så anar jag att din advokat rått dig till att inte ens försöka *ler* - jag har ju dessutom ett par hakar på dig med så vi kanske ska kvitta och låta sagt vara gjort och se fram mot ett produtivt 2007 istället? för allt jag gjort i ovanstående kommentar var att säga att jag var gladatt jag bytt arbetsplats. resten är en subjektiv bedömning som inte bryter mot någon lag någonstans

2006-12-01 @ 09:42:43
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad är det som säger att den personen som du syftar på, är den samma som har skrivet i din blogg??
Svaret på dina frågor i bland dina tankar är att du har fel på alla sätt och vis, och där av har du blivet underkänd ännu en gång. Hehehehehe.

2006-12-01 @ 14:03:29
Postat av: vidde

baserat på den kommunikation som skett mellan mig och denne person bara för ett par dagar sedan är jag övertygad om att du fege anonyme om inte är denne så har en närmare relation med vederbörande samt att anklagelserna är patetiska i sig. dessutom förekommer det i sådana fall större förtal i denna blogg men varför inte reagera på det. inse att vi inte kommer vidare på detta spår. men det är kul att du läser min blogg

2006-12-01 @ 23:57:26
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Anonym

Men....du är ju min Habibi
Det gör ju det hela lite mer spännande,
eller hur min lille Habibi

2006-12-05 @ 17:50:24
Postat av: vidde

skönt att veta att jag har beundrare ute i åkarp. puss på er! kollade upp ipadressen som stämmer väl in på alla andra "hemliga inlägg" på denna blogg.. tihi.. frågan är vad PUL säger om ipadresser..

2006-12-05 @ 20:50:31
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Anonym

Du fuskade =)

2006-12-06 @ 10:45:32
Postat av: Danni

var fan kommer du ifrån din jävla bonnajävel, kan ju ta o suga kuk innan du spottar ut en massa rasistisk bullshit.jävla deppig människa fan får du allt hat ifrån:S..cykla o vält för faaaen

2007-01-25 @ 10:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback