NRJ Sex In The Park, roliga piller och driftiga judar

I den överskottsmediala tid vi lever är det fantastiskt att ni finns som läser och reagerar på det man skriver. Jag tycker och du bildar dig en egen uppfattning; jag tycker dessutom mycket och ofta av egoistiska skäl, tycker om att tycka men också med tanken av Stefan & Kristers sommarrevyslogan: "Alltí retar dä nå´n..

När man tittar tillbaka på det jag tyckt till om tidigare handlar det mycket om människor, människor som skulle må så mycket bättre om de bara tänkte lite logiskt och uppskattade gåvan livet. Sen har jag retat upp mig själv, och vissa läsare med kritik mot politiker blatten Zlatan, danskjävlar och inte minst bratwurstätande nazityskar. Men nu tänker jag lyfta på hatten för en genial idé. Ett företag har köpt hela gräsmattan som var spelunderlag på olympiastadion i berlin och säljer en grästuva på 30x30cm för en styva 100euro.. Är det måhända en driftig jude som ligger bakom idén?

I år är det 8 året radiokanalen NRJ anordnar gratiskonserten NRJ In The Park. Jag jobbade på stationen under ett par av de första åren,; namnet är "inspirerat" av engelska radiostationen Capital Radios "Party in The Park".. Attans vad nytänkande vi var Åkerman.. Nåväl, Capital Radio höll festen i London Hyde Park, NRJs hålls i Stockholm Kungsträdgården,  Göteborg Liseberg,  Malmö Stortorget.. Inte en park så långt ögat når, skärpning nu Herr Nilsson, fortfarande fel marknadsföring efter alla dessa år.

Någon som däremot marknadsför sig under dessa dagar är sponsorer som finns närvarande med gratisprover och information. Med risk att inte bli bjuden till årets efterfest ställer jag mig frågan om  företaget Postinor är en lämplig sponsor till ett arrangemang som främst besöks av barnfamiljer och ungdomar 12-25.. Postinor saluför nämligen dagen.efter.piller.. Du vet sådana du tar efter oskyddat sex efter det att du funderat på att polisanmäla killen du låg med för våldtäkt då du i fyllan fick med dig fel kille hem och vaknade nyknullad och skön bredvid en helt normal kille och inte tvättbrädskillen som däremot gick hem med din kompis med silikonbrösten..

Jag trodde det var kondom vi skulle använda i preventivt syfte om möjlighet finns och att Postinors piller ska användas som komplement i fasta förhållanden. Men tydligen har jag fel eftersom Postinor nu ska dela ut gratisprover till 14åriga tjejer under NRJ In The Park .

Men så kom jag på ytterligare en affärsidé för de tyska kreativa judarna. Det pågick en hel del prostitution i specialbyggda träbås under fotbollsvm. Man skulle kunna sätta upp båsen under NRJ In The Park och så får 14åringarna hyra plats, knulla loss och sen får de skölja ner tabletterna med Emmis Caffe Latte som är den andre sponsorn.. Allvarligt talat - svenska NRJ och Rix FM må numera tillhöra samma koncern men nu har väl nationella mediasäljaren blivit lite väl säljkåt när denne/denna vill kommunicera vuxenreklam på Bolibompatid?

Blev du fundersam eller äcklad av dagens inlägg? Vad ska jag säga, tänk själv och skapa dig en uppfattning.. men som sagt: Alltí retar dä nå´n

Kommentarer
Postat av: Vidde

En liten uppdatering. Rykten säger att frasen: "kommunicera vuxenreklam på Bolibompatid" faktiskt diskuterades på ett större mediebolag i Stockholm.. sen blev jag inte bjuden på NRJs efterfest.. attans..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback