Bröstvårtor och mascara en lördagkväll

Den som festat med Vidde - orginalet, vet att det finns två läger, antingen orkar man med honom och då är det kul eller så skiter man i honom och har rätt kul ändå.. lite smått seg och något bakfull träffade jag lite goda vänner över 2,4 liter Niks Päroncider och inga cigaretter på Lilla Torg och kommenterade folk och händelser ungefär som vanligt tills kvällens två knäckfråga kom upp, som så oftast från ingenstans..

1. I filmen Jönssonligan får Guldfeber, ni vet den där Sickan står på klockan utanför Stockholms Stadshus som inte finns på riktigt men som alla lantisar tror existerar första gången de kommer till Stockholm - mig inkluderad, klär Charles Ingvar Jönsson ut sig sitt Anette - hotellstäderska på Grand Hotell för att stjäla ett chip. För att sätta pricken över i-et kletar han på mascara - utanpå sina glasögon. Detta halvtorra skämt grundade frågan: Hur fan gör kvinnor/män med översynsproblem när de mascarar sig och de inte har kontaktlinser? Av med glasögonen, blunda med ena ögot och måtta med det andra som man har synfel på.. hur smidigt är det?

2. Detta är egentligen en favorit i repris som är precis ett år gammal - Bröstvårtor, och då är det kvinnliga sådana vi har i åtanke. Ett tecken på vårtans känslighet över lag är det faktum att den vid beröring, kyla, upphetsning eller bara så där i största allmänhet kan få för sig att styvna till. Trevligt för en åskådare men kanske ibland olämpligt för bäraren; så hur lösa detta problem?

Svaret heter Bröstvårtsplåster och finns att köpa på Lindex i så könsneutrala former som hjärtan och fjärilar som man käckt ska tejpa på sina bröstvårtor under exempelvis tunna linnen etc där en styv vårta skulle kunna göra sig synlig. Frågan igår blev dock, eftersom jag, trots att jag fick ett paket förra året inte har provat, hur starkt är detta plåster - man ska aldrig underskatta kraften i en styvnande bröstvårta och frågan är hur hårt plåstrets lim sitter fast i den underbara kroppsdel som döpts till vårtgård.. damn girl - det måste ju göra ont?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du säger att du hatar folk som ljuger...?
Sluta snacka skit själv o tänk dig för människa...

-En som vet hur du funkar..

2006-07-16 @ 13:19:38
Postat av: Vidde

tydligen någon i norra skåne/södra halland som känner mig och har lite synpunker - vad trevligt. trist att du inte talar om vem du är och vad jag gjort dig, lite lättare att be om förlåt i det läget..

Postat av: Cliff Hanger

En annan viktig fråga i sammanhanget är annars: Varför styvnar inte mäns bröstvårtor vid upphetsning? Jag har i a f inte märkt det hos mig själv.

2006-07-17 @ 01:35:48
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback