Slut på nakenhet i äktenskapet

En fatwa är utfärdad av ett professorliknande skägg i Egypten. Sedan tidigare är sex innan äktenskapet tydligen uteslutet i detta land.. [ja eller hur] i ett äktenskap är det dock helt ok.. tills nu då det är utfärdat en fatwa mot mot nakenhet under äktenskapet. Äkta par som visar sig nakna för varandra är inte längre ett par, säger fatwan. Snacka om att skägget kommer att bli populär i nyrekryteringen av små kåta egyptier..

Hans kollega tycker att fatwan är lite väl sträng.. han tycker att man visst kan få se varandra nakna men att man ska undvika att titta på könsorganen.. och vid samlag för man skyla sig med ett lakan..

Det var lite fakta till dig som inte är muslim men funderar av någon outgrundlig anledning på att bli det.. själv håller jag mig hårt till min ateistiska livsåskådning till jag får bevisat att jag har fel. Jag vill nämligen kunna se en framtida partner naken - liksom en av de bästa sakerna med ett förhållande..

Läs mer:
här

FAQ: En fatwa är ett religiöst ställningstagande som utfärdas av skriftlärda personer inom islam. De handlar oftast inte om mordhot mot oliktänkande utan ska enligt islam vara en lag som bestämmer hur man ska leva som muslim. Den gäller också bara de troende som accepterar författaren av fatwan som auktoritet.. men det faktum kan vi ju ge fan i och dra alla lustiga skägg över en kam.. tragiska typer!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Får de titta på sina egna könsorgan, eller lägger nåt gubbmiffo skägget emellan där med? Dummingar.

:)

J

Postat av: Lina

MÄNS MAKT ÄR KVINNOSLAKT !

2006-01-16 @ 15:32:04
Postat av: vidde

men lina, vem har snackat om makt?

2006-01-16 @ 16:09:28
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Lina

Jag gjorde det precis......... Religion kan användas för att förtrycka kvinnor och speciellt Islam, som du kanske vet ! Och vem har den religösa makten i islmvärlden ? Jo Männen !

2006-01-16 @ 17:41:50
Postat av: vidde

religion är grunden till allt förtryck av såväl män som kvinnor, därför är jag icketroende. kan inte förstå hur man 2006 kan tro på sagor. sen är då frågan om kristendomen är speciellt liberal mot kvinnor, homosexuella, oliktänkande. men visst finns det skillnad.. men det roliga i detta var inte en trött könsrollsdiskussion utan det faktum att det finns knäppskägghuvuden som vill förbjuda folk att se varandra nakna..

2006-01-16 @ 17:56:05
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Lina

Du inser alltså inte att både den muslimska religionen och den kristna är konstuerad av män för att kunna hålla oss kvinnor i ett stort svart läderkoppel ? Detta är precis vad dom vill att vi ska tro, och ditt försök av spridning av manschauvinistisk propoganda . Denna lögn hjälper du och dina mansgelikar till med att sprida . Jag säger SKÄMS PÅ DIG .

2006-01-16 @ 21:03:43
Postat av: Lina

Detta bevisar att kvinnor måste göra allting dubbelt så bra för att få hälften så mycket genomslagskraft!

2006-01-16 @ 21:06:25
Postat av: vidde

lina, innan du gör bort dig ytterligare.. detta är en blogg med humorförtecken. ingenstans sympatiserar jag med fatwan, ingenstans uppmanar jag till religion, utan precis tvärtom - men man väljer ju att läsa det man vill eller hur? Så skäms själv för att du drar alla män över en kam och för att du dessutom är fegt anonym bakom ipadress 213.112.249.35

2006-01-17 @ 10:07:59
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Lina

Förstår att detta börjar bli obekvämt för dig , då du först hackar ner på kvinnor och sen utan ngt större samvete hackar ner på dom stackars fattiga muslimska barnen !! vill du att dom ska svälta och brinna upp av armerikanska napalm bomber ??? // Lina

2006-01-17 @ 12:42:44
Postat av: Marianne

Oh my god!! Nej.. sorry.. jag är ju inte heller religiös, så jag borde inte ha skrivit sådär!

Vidde.. bra skrivet! =) You go girl.. nej, visst ja! You go boy!!

KRAM

2006-01-17 @ 14:15:53
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Johanna

Lina! Ta det lugnt! Vidde har inte pratat om brinnande barn!Att dessutom säga att de muslimska barnen är fattiga är att generalisera ännu mer.Det finns många rika muslimska barn, och långt i från alla brinner. Dessutom är säkert napalmen svensktillverkad. Jag tycker vi ska skämmas allihop. Då blir planeten ett bättre ställe omedelbart.

:)

J

2006-01-17 @ 14:45:21
URL: http://we.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback