NRJ Radio Awards

För många årsringar sedan var jag med på världens första NRJ Radio Awards. Året var 1999 och jag fick stå i artistdörren och kolla AllAccessPass.. det var kallt men jag fick bjuda Dr Bombay på Lucky strikecigarretter.. och snacka lite med vackra Meja.. de tre kommande åren var lite roligare, men desto mer slitigare när man helt plötsligt var en nyckelroll i eventet. Det är antagligen därför man inte riktigt kan släppa det hela.. det var så jävla mycket slit, men när man satt på efterfesten med ett glas gott och pustade ut och allt var i hamn var känslan helt otrolig..

Iår liksom förra så gick galan i Finland och enligt rapport flöt allt som planerat. Men undertecknad har två frågor till nuvarande programchef Benjamin Nilsson..

Vinnare i kategorin "Bästa kvinnliga artist" - borde det inte finnas en åldersgräns? Jag vägrar tro att vinnare Amy Diamond, hur talangfull hon än må vara, är per definition kvinna.

Vinnare i kategorin "Bästa danska soloakt" blev gruppen Infernal.. Sedan när blev en grupp en soloakt?

Jag bitter? Nä fan.. men rätt borde vara rätt.. eller?

Kommentarer
Postat av: alexandra

1. Uppdatera lanken till min dagbok.
2. Kolla mina extrema uppdateringar. (Fick rycket igar.)

Postat av: Benjamin

Kul läsning :)
Vill påminna om att det är lyssnarna i Finland, Norge, Sverige och Danmark som röstat fram amy som årets kvinnliga artist. När är man kvinna förresten?
Är man av ett kvinnligt kön eller ett tjejigt/flickigt kön?
Var det någon som tyckte att LaCream var en grupp?
Förresten var det danskarna som röstade fram Infernal. När vi försökte ta kommandot över Danmark för några hundra år sedan och misslyckades ta Köpenhamn så valde vi att släppa skiten. Kan med andra ord inte ta ansvar för deras omröstning på internet heller :)

2006-01-24 @ 09:39:29
Postat av: vidde

La Cream var väl visst en grupp! Andrés hette väl killen som inte var lika snygg som Tess.. men de vann aldrig bästa kvinnliga artist.. och kvinna är man väl efter sin första mens.. barn är man väl under 15.. så en "kids award" till nästa år kanske? och när det gäller danskar är mitt förslag att de ska sitta hemma och kolla gladporr, dricka fulöl och äta wienerbröd med chockoläääde..

2006-01-24 @ 10:22:29
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Johanna

Men vem tar ansvar för att definiera kategorierna? De som röstar? I så fall ska jag rösta på Darin som Mest Överskattade Tjejband!

:P

Johanna

2006-01-24 @ 10:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback