Lotto, eldsvåda och en portion kärlek

Upptäckte att jag hade 82kr att spela bort på Svenska Spels hemsida så tippade lite Lotto, Keno och ett bingospel snurrar i bakgrunden - hade som nyårslöfte att sluta spela.. se hur bra det gick.. nä, men satsar man inget kan man aldrig vinna.. och nu var bingospelet slut och inte ett skit vann jag..

Nyårsfirandet var riktigt trevligt. Vi var hemma hos Niclas och Johanna och åt middag, käkade snackisar, brände tomtebloss och snackade en massa skit som det alltid blir. Det saknades en person som jag gärna haft där, alla undrade också var min vän Lille Skutt höll hus men hon satt hemma med barn, mamma och pappa och kollade enligt uppgift på nyårsupplagan av På Spåret med Ingvar Oldsberg - vet du inte vem Lille Skutt är,
läs här.

Värden drack en öl och brände en nyårsbomb på sju skott - sen var han lite trött och gjorde klassikern: "Men titta, här är min säng - jag ska lägga mig ner och blunda en minut". Runt 0200, när jag Micke och Christine stod i köket och tittade på huset bredvid där det brann på vinden och rökdykare hoppade fram och tillbaka, flaggade Johanna lite för att Niclas nog ville ha det lite lugnt.. Vi fattade vinken med tillhörande: "Han är lite trött" när vi ville tacka honom för en trevlig kväll och drog ut i en ljum januarinatt. Vi gick och småsnackade lite och när vi skiljdes åt så fick jag som andra person i hela världshistorien reda på kvällens hemligaste nyhet som gjorde mig glad i hela kroppen:

Micke, jag hoppas för din skull att du köpte bullarna till frukost. Ta nu hand om varandra - är jätteglad för er skull!

Kommentarer
Postat av: Sessan

Duhar rätt råris är verkligeninte gott... Fast vem har sagt att man måste hålla BENhårt på alla sakerna?? =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback