Med nytt jobb i sikte

Det är ytterst få gånger jag yppar orden "JAG LOVAR". Att lova något är att åta sig ett ansvar inför den tillovade att så ska ske. Amanda vet att när pappa säger LOVA blir det alltid så, annars är det ord som "kanske" och "vi kan försöka" - lova är dock heligt. Här på bloggen lovar jag aldrig mycket heller men en sak lovade jag och det var att den dagen jag bestämde mig för att byta jobb skulle min chef bli den förste att få reda på det och inte någon kollega, och så blev det; i veckan sa butikschefen på Kakel & Keramikcenter i Skåne AB Åkarp upp sig från sin tjänst.

Att säga upp sig är lite som att göra slut, det fungerar inte längre av olika anledningar och man måste vidare i livet. Man våndas ett bra tag och letar rätt läge och när man väl tror att man hittat det är det hysteriskt fel ändå. Men chefen tog det bra, han började inte slåss eller gråta, han hade inte ens någon invändning eller ett ifrågasättande. Man hade kanske längst inne hoppats på ett "Aj fan, det komer bli tomt här" eller ett "Stannar du kvar om vi justerar din lön".  En fråga typ "Varför?" eller "det var ju oväntat" hade varit en naturlig reaktion - jag fick ett "jasså" följt av ett "ok".. Jag förklarade som det är, inget personligt bara affärer och jag hoppas att det gick in: önskar företaget det bästa men min tid är över - jag lämnar en butik som jag ensam gjort vinstdrivande, min chef är modig som låter mig gå!

Vad händer sedan? Det är dags för en riktig utmaning.. Den 27 mars inställer sig undertecknad som ny säljare på Lindströms Bad & Kakelvaruhus i Malmö - längtar efter arbetskollegor och en chef som ser talang, coachar och uppskattar den och det har jag hittat nu - det ska bli mycket spännande!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Grattis som f*n!!!!

Kram

Postat av: Karolina

Grattis!!!!!!!!!!!! Superkul för dig! Högre lön oxå?
Kram Karro

2006-02-20 @ 13:12:22
Postat av: Alex

grattis!

2006-02-20 @ 16:14:31
Postat av: Nicco

Det kanke blir svårare att sköta din blogg på ditt nya jobb ??

2006-02-21 @ 13:06:02
Postat av: Johanna

Nicco: Klart, det blir nog svårare för Vidde att sköta bloggen; de kräver ju ett närvarande. Kämpa, kämpa - ngenting är omöjligt men kan ta lite mer tid än beräknat.

Vidde: Se ovan och MEGA-grattis!!!! Go vidde!!

2006-02-21 @ 13:17:15
Postat av: Argaste

Gratulerar!

2006-02-21 @ 23:36:31
URL: http://argaste.blogg.se
Postat av: Nilla

Grattis vännen! Önskar dig all lycka :-)

2006-02-22 @ 21:50:59
Postat av: Helenan

Tack så himla mycket och grattis själv! Sov gott 8)

2006-02-23 @ 01:16:03
Postat av: vidde

tack alla! det ska bli jättespännande

2006-02-24 @ 07:14:03
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Mattias Rehnberg

Det ar alltid ratt att soka nytt innan man ruttnar totalt, lycka till Vidde

Ps. U.K = inga prickar, sorry Ds.

2006-02-24 @ 14:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback