Familjens officiella julhälsning 2007

Ärade läsare,
Det har nu gått ett år sedan vår förra julhälsning; det brukar rimligtvis röra sig om ett tidsintervall på en cirkus 350 dagar mellan varven. En av anledningarna till att jag skriver är att se tillbaka på dagar som passerat och summera upp de största händelserna, men också för att ge dig ett litet ord på vägen. Detta år vänder vi oss till kristendomens Gamla Testamente där vi kan läsa, och därgenom också försöka fullgöra en o så bortglömd del för vår självuppfyllelse - vår egna glädje!


Pred 9:7 - Ät därför ditt bröd med glädje och drick ditt vin med glatt hjärta. Gud är redan nöjd med det du gör.


Glädje - det är vad jag vill att ni alla ska få uppleva inför och under det stundande 2007 - glädje och stolthet över att du får just vara du med dina brister och tillgångar. Vi har alla vår vardag då vi tycker tiden inte räcker till för vår familj och våra vänner. Tänk efter då värre är att vi inte ger oss själva tid att stanna upp, andas och tänka på vad som är viktigt för mig. Vi är inte bättre än våra medmänniskor  men om vi inte klarar av att vara stolta och nöjda med vad vi själva presterar, hur ska vi orka entusiasmera de runt omkring som vi älskar. Var glad och känn glädje och stolthet i det du presterat under året.


Ni som följer min blogg känner mig väldigt bra vid detta laget och vet hur mina senaste 365 dagar förflutit - den stolthet jag känner över min dotter och hur hon utvecklas för var dag i att hitta sin personlighet och sina tankar; hur tacksam och stolt jag är över vår relation och den trygghet hon hittar hos mig och i sin omgivning och ej att glömma - att få uppleva födandet av livsglädje, hunger för kunskap och medvetande hos den person som betyder mer för mig än någon annan. Hon gör mig till världens lyckligaste pappa och det finns ingen gåva jag hellre vill ha men hennes framtid i lycka och glädje.


Under året har jag efter hårt slit hittat branschen där jag ser mig själv och min framtid i. Att ge sig ut på nya jaktmarker när det gäller arbetslivet är skrämmande men var i början av året en nödvändighet. År 2007 kommer att innebära en långt större utmaning som jag ser fram mot att kasta mig över. Jag är stolt och glad, givetvis över detta företag som ger mig möjligheten att blomma ut i den roll jag trivs med, men samtidigt känner jag gläjde i att ha bevisat för mig själv att jag klarar av det jag tagit mig för, och det med råge!


Ni vet också att jag nyligen fick diagnosen Diabetes 2. Att vara 30år och drabbas av vad som i folkmun kallas både en ålders- och välfärdsrelaterad  sjukdom har fått mig att stanna upp och fundera över livet, och att försöka glädjas åt det jag har här och nu - det är nämligen stunder som aldrig kommer tillbaka. Det är lite här kontentan i denna evigetshälsning mynnar.. att ni varje dag hittar det där guldkornet som faktiskt finns om du letar. Spara det i minnet och vårda det ömt. Om ett år kommer du ha 365 lyckliga tillfällen att tänka tillbaka på.


Glädje önskar vi Er alla inför 2007
Vidde, Amanda och Saffy Mjauoth


-

Eftertext: Vill du läsa förra julhälsningen och mina förhoppningar inför 2006? Klicka
här. Med facit i hand: Det gick inte riktigt som jag tänkte.. Lottovinsten uteblev rätt fett, Körkort och bil sket sig det med, och denna jul kommer jag också fira som singel.. det jag önskade mest var hälsa, och med diabetesdiagnosen i färskt minne så gick det käpprätt åt helvete det med.. Never Give Up, Never Surrender


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback