Familjens officiella julhälsning

Bästa vänner, bekanta, gamla som nya arbetskollegor, släkt och kindpussrelationer,
Det är med ett glas julmust i ena näven och en dammsugarslang i andra som jag vill passa på att önska Er alla två trevliga helger; för till alla arbetsgivares glädje är 2005 års upplaga av jul och nyår recuderat till just inget mer än två helger. Men vad gör väl det när köpcenter över hela landet sprider Adolphson & Falk utspädd med Blossaglögg och stressrelaterade sura uppstötningar. Men kristna som vi är, och som ni vet är jag den meste av oss alla, lever vi upp till versen i

2 Kor 9:7:
"Var och en må ge vad han har beslutat sig för i sitt hjärta, inte med olust och tvång. Ty Gud älskar en glad givare."

Herrejävlar vad vackert, men sant. Blancocheckar med täckning mottages gärn av undertecknad. De andra i familjen då? Jo, Amanda ville först inte skicka någon julhälsning i detta mail - "Det är dina kompisar" fräste hon och la sig i soffan för att kolla på Askungen. Saffy Mjaoth å sin är mest sur för att hon inte får KiteKat enportionspåsar två gånger om dagen. Men jag vet att de hänger med på välgångsönskningarna som kommer ett par rader längre ner i denna evighetshälsning.

kollage

Vilka planer finns då inför 2006? En liten lotterivinst hade suttit gott, aktieportföljen skulle också må bra av lite flyt, ett körkort i trettioårspresent med tillhörande Peugeot 407cc hade inte heller varit fel. Lite semester.. men mest av allt hoppas jag få behålla hälsan..

Behålla och behålla, kanske fel uttryckt eftersom det har varit lite sisådär med den.. men GOD hälsa hoppas jag på, och i dessa tider önskar jag även Dig det. För hur man än vänder och vrider på situationen så är hälsa och närheten till ett leende den bästa medicinen för de dagar livet går i gråslask, och den bästa ledsagaren när solen skiner.

En riktigt God jul och önskningar om ett gott 2006 önskar
Vidde, Amanda & Saffy Mjaoth


..och för er som undrar så är Saffy Mjaoth vår katt - inget annat

Kommentarer
Postat av: Matte

God Jul från ett regnigt och otroligt grått Stockholm!

Postat av: Marianne

God Jul på er allihop.. Kram från oss!

2005-12-22 @ 15:32:33
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Karolina

God jul från ett kallt och snöigt Kosovo! Alltid lika kul läsning på din blogg! Hoppas att din jul blir bra. Jag kommer att jobba fram till ca 14 för att först julbasta med sektionen och sedan kränga julbord i matsalen.
Juliga kramar från Karolina

2005-12-23 @ 11:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback