Goda vänner finns visst

Det blir hemresa idag. Banken lyckades fixa sina uttagsautomater igår kväll så min bankflirt gick om intet men lika bäst var kanske det. Underbar buffé på China Wang på Kungsgatan, härliga vänner på Mest och trygg kommunal transport hem mitt i natten..

Ronni, Minna, Mathias och Angelina - fyra härliga vänner skäl nog att flytta tillbaka till Stockholm. Vänskap har inte att göra med hur ofta man ses även om jag är den förste att skriva under på att vi ses allt för sällan, men alltid lika kul - det är riktiga vänner det! Cider, vitlöksbröd och en massa catch-up med tillhörande asgarv blandat med "shit-i-helvete-nästa-år-är-vi-30"-ångest.. Mathias är först.. och Ronni ville fixa lägenhet till mig och Amanda.. morr.. säg inte så när Vidde är full och glad.. sen hörde jag att Jennie och Emils syster skaffat ett Vandrarhem.. undrar lite var Emil kommer in i bilden, har lite svårt att se en glassig försäljningschef från medievärlden byta backpackerlakan.. men det är kanske därför han inte var med i köpet.. eller så har han sadlat om blivit.. pysslig.. måste kolla upp det där..

Lillsyrran kör till tåget hem. Hade gärna stannat ett tag till men saknar Amanda och Saffy Mjaoth.. och resten av mina vänner, ingen nämnd ingen glömd.. Resan har varit dyr.. men skön.. ska bli spännande att se om min chef gjort klart utställningen på måndag som jag önskat, annars hamnar man i ett nytt dilemma.. han med.. Amanda fyller 6år imorgon och har lite presentidétorka, men morgonpresenten finns hemma, blir lite kompletterande inköp imorgon förmiddag - har ju fortfarande semester! Men att vinna pengar och ha råd att köpa mig tid att göra det jag vill - det tänker jag göra! Snart dessutom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback