Nydejtad, nyfunnen och uppraggad

En pastasallad för 79spänn exl. läsk.. smakar det så kostar det.. och visst i helvete smakade det gott även om kärftstjärtarna var l i t e i torraste laget.. längesedan man träffade Johan.. spatserade runt lite och kollade på folk.. slank in på ett ställe för en blixtdejt.. och det blixtrade lite.. hm.. och sen var det slut..

Det är lite konstigt när man åker till ett ställe där man levt och jobbat och en gång känt en massa människor - plötsligt tycker man sig se sina vänner, kompisar & bekanta överallt.. men det är bara ett ansikte med en hint av igenkännelse.. men så plötsligt stod hon där i entrén till NK.. Lisa från Vellinge.. sötLisa som jag var rätt småkär i i min fagra ungdom.. har inte sett henne på minst 10 år, tänkt på henne dock.. bor utanför Vellinge med Johan och Måns, den ene man/sambo och den andre son.. tiden går.. Hon var där med ett gäng Vellingetjejer som alla älskat DJ Vidde en gång i tiden, Backstreet Boys är ju i stan och det drar ju folk från de sydligare delarna av landet. Plötsligt fick jag lust att se BSB.. men nä, ska möta syrran och Robert och äta kinamat FAST jag är fetmätt och sen är det MEST som gäller..

En annan rolig grej som hänt förutom Johan, dejten och Lisa är det faktum att Föreningssparbankens dator haft strömavbrott vilket resulterat i att ingen Minutenautomat i hela Stockholm fungerar.. vet inte hur det är i resten av landet men skiter just nu i det eftersom JAG inte kan få ut några pengar på ett antal timmar eftersom de startar om hela systemet. Enligt tjejen på en av  FSB Stockholm ska det fungera imorgon och när jag förklarade att jag inte har några pengar och att jag måste hem imorgon lovade hon att om jag återkommer runt 17 imorgon och det fortfarande inte fungerade skulle hon se till att fixa en övernattningslägenhet till mig - på fullaste allvar.. chansen är dock liten.. undrar om det är hennes lägenhet hon tänkt sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback