Med hopp om en fröjdefull jul

Julen är precis rakt över oss och kvällstidningarna tipsar om bästa nyårsbubblet, varför leva i nuet när man kan vara en vecka framåt? Varför njuta av stunden när man kan få ångest över framtiden? Jag sprang runt i butiker igår och försökte desperat hitta någonting till mina föräldrar. En flaska champagne hittade jag, men mer? Sprang in i en blomsterbutik i Holmgången, Butik Botanik eller något sådant där tre trevliga tjejer jobbar dygnet runt, Anna ringde och jag förklarade att jag verkligen hatar julstress och fick hyllningar för att jag åtminstone var ärlig. Varför hyckla? Jag gillar inte måsten, att man måste hitta presenter när man jobbar till 18 mitt ute i ödemarken. Micke gav oss ett gott kit med blandad öl och diverse ölkorvar förresten - God jul chefen!

Amandas mamma och lillebror har varit hos oss två dagar, åt ett hysteriskt julbord hemma igår, eller rättare sagt, Amanda åt. När man själv stått och griljerat skinka, stekt korv och köttbullar, rullat lax, gjort himmalagad soasida, skurit brietårta och en massa annat så är man inte hungrig. Amanda högg in på ålen som blev en favorit..

Strax bär det av till Mobilia, köpcentret som har öppet till 14, måste hitta ngt till mormor och mina föräldrar.. sen blir det buss till Vellinge och julmat; mamma och pappa vill ha mig i Vellinge runt klockan 17.. det var också en tid.. får se hur länge jag stannar, en del av mig längtar redan hem till en kaosstökig men tyst och ensam lägenhet, en annan längtar till festen i Ystad imorgon..


En god jul på er alla - jag hoppas in i det sista att även jag får en..

Förstår du inte vad jag menar? Läs här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback