Fågelbajs + 70tal = lycka?

Att min dotter är i utkanten av kiss'o bajsåldern är helt ok.. allra roligast tycker hon dock det är att skrämma upp mig när vi går under ett träd där det sitter en massa fåglar i. Hon kommer mycket väl ihåg när jag berättade för henne om när en fågel bajsade på min skjorta. Läs här

Imorse gick vi till skolan och passerade ett högt träd och då börjar hon "Pappa akta så inte fåglarna bajsar på din skjorta". Då förklarade jag lugnt för henne att för längesedan trodde man att det betydde tur när en fågel bajsade på en. Kommentaren blev inte "Örk" eller "Usch" utan.. "Tänk att man trodde det på sjuttiotalet".. där ser man hur längesedan orden "förr i tiden" betyder för en sexåring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback