Årets pappa - vilket jävla skämt!

Den som läser denna blogg mer regelbundet än jag skrivet numera, ursäkta men jag är ingen Viirtanen som får betalt för att pumpa 24 blogginlägg per dag.. egentligen undrar man om han ser sig som mer intressant än mig som skriver en/två gånger om dagen..

Läste att Martina Haag blev vald till årets mamma; du kan ju läsa om hennes man i min blogg:
läs här

Grattis som fan, varför är du bättre än alla andra mammor? Och den som kommer röstas till Årets pappa, vad gör denne bättre än mig? Nominerade är bl a:

Paolo Roberto, Erik Haag, Pigge Werkelin, Bingo Rimér, Henrik Jonsson, Jonas Gardell..
en "kicka-pensionärer-på-stan-blatte", en mediahora, en man det är riktigt synd om, men lika mycket mediahora för det, en flickfotograf, en homowannabe, ett riksbög.. Robert Wells är också nominerad, enligt Aftonbladet: "Värnar om familjen efter att själv ha vuxit upp med en frånvarande pappa".. och det gör honom till en värdig kandidat?

Jag älskar min dotter lika mycket som Dogge älskar sin, jo fan - den knarkblatten är nominerad här också, kämpar varje dag för att hon och jag ska få det bästa ut av livet, trots ont om pengar, utan körkort, långa dagar på jobb, fritids och hos kompisar. Jag lär henne om rätt, fel och hur hon ska göra för att ta till sig och ta för sig av livet. Att vara stolt för den hon är och inte låta andra snacka ner henne.. Hon ska veta att hon är speciell och att hon har en pappa som aldrig ljuger för henne och som alltid sätter henne i första rummet. Klart som fan att vi bråkar och vrålar en massa dumma ord ibland, den som inte gör det är inte mänsklig - men min dotter är trygg, sexårstrotsig men trygg, hon vet att jag älskar henne och finns där när hon behöver hjälp i den läskiga och stora världen utanför.

Hon kommer i framtiden att kunna veta att hennes pappa aldrig knarkat på Café Opera, slagit oskyldiga på stan blodiga utan anledning, slickat på silikontuttar.. har jag iofs gjort ett par gånger och jag ljuger ju inte vilket kan ställa till det, men tror inte den frågan kommer att komma upp och gör den det så får jag ju hålla tyst helt enkelt.. Ingen är perfekt.. men lägg ner tävlingar om Årets mamma och pappa.. vi försöker alla så gott det går!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dig. Jag tycker inte att någon av kändisföräldrarna är bättre än mina föräldrar!

2005-12-12 @ 20:50:57
Postat av: Matte

Som sagt, man härsknar till och reagerar. Åtminstone reagerar du och jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback