Mediahoran och hans hallick i Stockholms reklamvärld

Sajten och kampanjen festmetoden.se rasar i full fart i landet. Målsättningen är att lära alla, främst ungdomar att det är ok att dricka sprit men man ska göra det med förnuft. Samtidigt vill man lära ut vad som händer med kroppen vid alkoholintag, lite, lagom och för mycket. Man lär ut att promillegränsen är individuell och varierar beroende på kön, vikt etc.. att man inte blir lyckligare ju mer man dricker eftersom dopamin, glädjeämnet i kroppen, inte kan typ, produceras mer när det nått en viss gräns..

Hela idén är god, jag dricker gärna alkohol, gillar att bli full ibland, även om fem drinkar en torsdagkväll är både avkopplande och trevligt.. problemet i kampanjen är att värd på sajten och på den gratis DVD som jag fortfarande inte fått är Erik Haag.. Erik som uppträder i knullrufs och ser allmänt bakfull ut i reklamen och på sajten, antagligen på DVDn också, är känd från TV, radio och för att ha knullat vackra kvinnor i mediastockholm..

Erik är en skön kille. Frågan är bara hur trovärdig han är i detta sammanhanget.. Har man sett honom och hans gamla Hassan / Knesset-polare (Hassan var ett pubertalt busringarfenomen i slutet på 90talet och Knesset ett TVprogram med sköna bakfyllediskussioner) en blöt kväll i Stockholm, mer än måttigt påverkade av kemiska substanser så faller trovärdigheten pladask..

Tanken var god dock, men någon på produktionsbolagen Farfar och TBWA borde kanske lämna reklamträskets inavel och rekrytera utanför vänskapskretsen till seriöst menat projekt

Kommentarer
Postat av: Danne

Jag håller med. En bra kampanj fast med fel ansikte.
Han ser otroligt bakis ut faktiskt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback