Satans lögnare

Har redan ontgjort mig lite över folks tro att rabatt är en rättighet hos mig i avsnittet Ett Helvetes prutande, men kom på en sak som stör mig än mer.

"Kan man få någon rabatt eller justering på priset?" är ju en otroligt vanlig fråga. Mitt svar brukar i största möjliga mån: "Jag måste bara fråga dig, mjölken på ICA, prutar du på den i kassan?" 8 av 10 svarar Ja det gör jag faktiskt och då är kört med rabatt. Jag uppmuntrar inga lögnare och har inte den minsta lust att ge de fördelar när de ljuger mig rakt upp i ansiktet. Det värsta svaret jag någonsin fått har varit: "nä men de i kassan vet ju ingenting, de kan ju inte göra något åt priset".. den kommentaren får jag när jag står med kundens kreditkort i Babsapparaten..

Kommentarer
Postat av: Niclas

Aja baja !! Var nu inte så himla snål !! Klart att dina kunder ska ha lite rabatt !!

2005-08-30 @ 16:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback