Saknar min dotter

Eftertänksam här med Amanda
Jätteskönt att vara ensam hemma, men saknar min bebis.. har ibland svårt att se mig själv som pappa för det finns liksom ingen pappamanual.. vilket i sig är en jävla tur.. men de helger hon är hos sin mamma och inte hemma så är det så tomt, både i hjärtat och i lägenheten. Vad är en bra pappa? En kortfattad definition är väl en som alltid sätter sitt barn i första sätet, som lär sitt barn att våga, tro och lita på sig sjäv, som finns där för att lyssna och hjälpa när barnets tankar och funderingar på allt runt omkring blir för stort men viktigast att kunna uttrycka sig sig, våga ta för sig men samtidigt förstå andra, ta intryck och lära.. man blir lite rädd när man tänker på hur snabbt allting gått. För snart 6 år sedan var hon nyfödd och man kunde lägga henne på en nerfälld toalettsits och byta blöja, om en månad ska vi till IKEA och köpa en ny säng till henne som hon kommer att ha tills hon tar studenten.. typ.. vart tog tiden vägen? Mitt lilla tandlösa snart 6åriga mysmonster som jag älskar mest av allt i hela världen.. nu fick du vara omnämd i pappas blogg dessutom.. men det är väl inte mer än rätt

 

Niclas ringde precis, sista helgen på sommarkortet imorgon och jag hade välan tänk mig att åka till Kristianstad och äta pizza. Men en tripp till Helsingör lät riktigt trevligt! Intressant, fått ett MMS från någon.. måste öppna det.. "Meddelandet kunde inte lasas och nekades".. Avslag OCH stavfel.. min kväll blev genast mycket bätte. Har förresten gjort lite musik till mina texter.. problemet är att jag är för feg.. för feg för att låta någon lyssna.. enda gången folk fått lyssna var under Lindängen Pimps.tiden och det var ju kul men.. inte på riktigt.. fast jo.. men tänk om alla säger att "Vidde, du suger. Sluta skriv musik" hur bra hade man känt sig då..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback