Pappa ska bara vara tyst

De mesta av alla vuxenpoäng är när man ett par gånger om året kallas till föräldrarmöte. Och som god förälder förklarar man för dottern att vi vuxna ska prata om hur skolan fungerar, planering inför terminen och övrig information som är viktig för barnen, lärarna och skolan. Passade på att fråga dottern 8 år om det var något som jag skulle ta upp som ville ändra på eller tycka till om på skolan..

"Pappa - jag skulle uppskatta väldigt mycket om du var tyst och bara öppnade munnen om någon frågar dig något"

Tack för det.. kommer till föräldrarmötet och träffar en pappa till en av Amandas bästa kompisar som skickar en hälsning till mig som han har fått från sin dotter. Hon låter hälsa till mig att Amanda bett henne säga till sin pappa att jag inte får komma med idéer på föräldrarmötet utan bara sitta och lyssna..

Lärarinnan öppnar med att tala om att hon berättat för barnen lite om vad vi kommer att snacka om och att ett barn tydligt hade markerat att hennes pappa minsann inte fick säga något och att hon skulle säga åt mig att vara tyst..

Jag var tyst... ändå tills det kom upp att man planerar en mångkulturell dag med maträtter, danser och flaggor från sina respektive hemländer. Och det är ju en kul idé.. Men det är ett hysteriskt fokus på bosniska vinbladsdolmar, magdans, kikärtsgeggor och jallajalladanslag. Jag tänker minsann ringa till Höllvikens raggarförening som kommer och spelar Eddie Meduza och serverar helstekt gris! Vore faktiskt riktigt trevligt!


Kommentarer
Postat av: Lotta

go Amanda Go Amanda!!!! :)

2008-03-15 @ 11:39:17
Postat av: Kacka

Vad är det för "mat" som raggarna äter om man nu ska ha det temat i skolan? Raggarballe med svängdörr och bira?

2008-04-16 @ 00:50:49
Postat av: Kacka

Vet inte hur "lätt" det är att helsteka en gris i skolmatsalen... Men jag ser det som ganska "grekiskt"... är det svenskt?? Men det skulle vara häftigt för BARNEN att se varifrån köttet kom så de verkligen ser att köttet är djurens muskler som man äter...

Hm... varför inte i så fall gå ut i skogen och grilla korv och pinnbröd?

PS: Jag gillar din blogg!

2008-04-16 @ 00:55:22
Postat av: Annie

HAHAHA snälla va tyst.... hahahaha

2009-06-03 @ 21:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback