VAB: ytterligare vuxenpoäng

Min dotter har varit sjuk. Riktigt illa med lunghosta, svalgont och en näsa rinnande likt inget jag tidigare sett. Så sedan torsdag har vi gått hemma och varit till belastning för oss båda, bättre blev det ju inte att även jag fick en släng av denna tokförkylning och fortfarande mår fysiskt vedervärdigt.

Som den fantastiske men dock ensamstående förälder jag är har jag i dagarna upptäckt det hemska; att inse att jag och min dotter nu är programmerade för att vara borta från varandra om dagarna. Hon har sin skola, fritids och kompisar om dagarna, jag har mitt jobb. När vi sen kommer hem kryper vi upp i soffan och snackar om vad som hänt under dagen, läser böcker och myser, kollar lite TV och bara umgås.. innan jag somnar..

Under dessa dagar har vi kollat en massa film, snytit oss, ingen har orkat leka eller läsa, hon har sin Tamagotchi, jag mitt onlinespel; hon har tjatat om att komma iväg till skolan och jag saknar jobbet. Man har liksom inget att prata om när det inte händer saker och man är för sjuk för att ta tag i saker och ting. "Pappa, jag vill träffa mina kompisar" "Amanda, jag vill sälja kakel" - vi är så jävla less på varandra!

Så vi tog tag i en storstädning, problemet är att när man städar hittar man en massa roliga saker att leka med, lyssna på.. och efter att ha blivit rejält försenade och tappat lite städgnista så bokade vi in semestern istället! Det blir en blandning av nöjesparker, skärgård och en massa savannäventyr.. livet fortsätter - imorgon är det vardag.. och det känns faktiskt riktigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback