Vissa åker till Thailand, andra drömmer mardrömmar

Problemet med att inte ljuga är att sanningen inte alltid är vacker.. vad gjorde jag igårkväll? Spelade Age of Empire 2,  lipade till "Love Actually" och läste lite i Gamla Testamentet.. nykter.. Men det fick mig att inse en smärtsam sanning som jag inte riktigt vet ur jag ska hantera.. än mindre skriva  om än.. men det kommer.. gillar filmen - det är en sån riktigt jävla feelgoodfilm som man gråter floder av..

Annars i livet? Jo, jobbet tar en rätt hygglig del av detta. Jag har privilegiet att ha ett jobb som jag trivs med. Visst är det påfrestande att uppfinna hjulet ett par gånger varje dag. Tröst och glädje ligger i att hjulet inte alltid nödvändigtvis behöver vara runt; varje kunds badrum är unikt i mått och design och kundens önskemål är deras egna; på gott och ont i vissa fall. Det finns mycket underliga tankar ute i ruinerna av det som vi en gång kallade folkhemmet. Min roll är att skapa lite ordning i kaoset och det lyckas förträffligt!


Men även om jag trivs med jobb och kollegor har jag insett att måste skaffa mig ett liv. Jag måste hitta någonting utanför jobbet som jag kan hänga upp mina tankar på. Men hur gör man det? En sidoeffekt av att leva sitt arbete [living the brand heter det på engelska och låter faktiskt mindre perverst] är att man inte ens kopplar av i sömnen. Inatt drömde jag om en kund som kom in och bestälde IFÖs 140 Sense dubbeltvättställ till ett Ballingslöv Vision 120 kommod som i sin tur skulle stå 40cm från en IDO Seven D-toalettstol och som inte kunde förstå toalettstolens  leverastid och än mindre det faktum att tvättställ och kommod inte passar ihop.. jag vet inte om ni förstår, men jag gör - jag måste koppla av lite mer!

Min dotter å sin sida har haft en kompis hemma som sov över. De insisterade på att få sova i vardagsrummet för där hade det byggt upp sin egna värld.. runt 3 inatt kom Amanda in till mig och pratade i sömnen: "Pappa, jag har ont i handen", "Har du legat på den?", "Nä det kom någon och högg av den och det gör jätteont så jag vill sova i din säng!". En timme senare är kompisen uppe och letar efter Amanda vilket resulterar i att jag får lägga mig på kuddar i deras Narniarike och se sussar gott vidare i min säng.. ungar!


Jag pratade med Niclas i fredags -  han fyllde 31 men orkade inte vänta med att prata med mig tils jag ringde så han tog saken i egna händer och ringde mig istället.. mest för att säga att det är bara tre dagar tills han och Johanna åker till Thailand.. Hotade med stryk om kan tidssynkar ett semestermms.. Ni vet hur det är med vänner som "bara vill vara socialt kompetenta" och som skickar en mobilbild på en paradisö med milsvida stränder där den ena ligger i en solstol med en drink i ena handen och en svensk flagga i andra medan en lokal neger står med ett bananblad.. MMs:et kommer alltid klockan 8:30 den dagen en snygg meterolog presenterat en 5dygnsprognos. Det kom en undersökning häromveckan att svensken inte alls är så deprimerad och självmordsbenägen som internationella rykten vill göra gällande.. Det gäller inte i sådan tillfällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback