Så shoppade han sig lycklig

Åt lunch med en riktigt gammal vän igår.. ja, alltså hon är dryga halvåret från 30 men vi har känt varandra i nästan 13 av dessa.. hon tillhörde tjejgänget från Malmö, jag killgänget från Vellinge.. vad gammaldags det låter! Men det känns ändå så nära. Vi möttes upp för en lunch på EspressoHouse och äter en Caesarsallad.. på grönsallad och vinegrette eftersom dressingen var slut.. klockan 1130.. men chailatten var jättegod! Vi satt och snackade mest om hur usla vi är att höras och om våra barn [nä, vi har inga gemensamma, vad vi vet]. Men det blir liksom så, vi har båda våra liv och familjer.. men det kändes inte längesedan när vi snackar om gamla tider utan först när man tar en andningspaus och reflekterar.. Hon ska förresten ta med yngste sonen till Kreta tillsammans med en väninna - de betalar lika mycket för en vecka som jag och min dotter gör för två dagar på Kolmården i augusti.. och då är våra resekostnader inte ens inräknade..

Sedan ägnade jag mig åt shopping.. det kunde ha börjat bättre. Efter lång väntan har mobiloperatören 3 äntligen fått in Sony Ericssons K810i - 3 har en kundtjänst som med mellanrum ringer runt till sina kunder - de blir alltid så förvånade när jag alltid är nöjd med deras tjänser.. hur som - stegar in i butiken, vi tittar på telefonen och det kittlar i magen så där som när man är fjantigt nyförälskad och svävar på små rosa moln där blåa kaniner äter fluffig bomull och små feta keruber skjuter polkagrispilar..

Allt är så där härligt tills det visar sig att jag inte får förlänga mitt abonnemang än.. kaninerna dör, molnen börjar tappa form och keruberna äter upp polkapilarna själva.. här står jag, nöjd 3kund med två abonnemang och med 1000kr i månadenräkning.. och så måste jag vänta tre månader för att få binda upp mig ytterligare 18 månader på min älsklingstelefon. Manligt nog nästan börjar gråta och försvinner med ansiktet i händerna; inser att jag faktiskt övervägde att köpa telefonen kontant för nästan 4000 spänn, inklusive armbandsklockan som man kan styra telefonens mp3spelare med.. men tyckte att det kändes lite för mycket att kompromissa med en urbota dum regel. 3 får ju sina pengar ändå! Varför kan ni inte göra mig lycklig?

Solen skiner och människor är glada.. alla utan jag.. går förbi parfymdisken på Åhlens City och så kommer det lilla rosa molnet igen.. det hörs nästan i luften.. den kallar på mig.. flaskan står där innanför de stora glasskyltfönstren och viskar: "Vidde - jag är här. Du är ledsen - kom och köp mig. Jag kan göra dig lycklig". Två minuter senare är hon min.. du underbara Prada Pour Homme Eau de Toilette 100ml med sadelträ och citrusmuskdoftande innehåll..

Efter tre kulor glass på bron vid Södertull inser jag att jag kommer vara bitter och arg på 3 ända till den 11 augusti men att jag kommer lukta gott så länge. Men jag behöver se bra ut också.. och så behöver jag lite medel för avkoppling.. två timmar senare stapplar jag hem med tre sköna tvspelstitlar, lite kavajer och byxor [inga rena kläder och bor i ett hus fullt med arbetslösa människor som tvunget måste tvätta på kvällen när jag, heltidsarbetande ensamstående pappa har tid att tvätta], ett par solglasögon: The Devil wears Prada - nowadays so do I.. på kontot är det dessutom reserverat ett par papperspengar till dottern att handla för - dels för att hon förtjänar det eftersom hon är världens bästa dotter men tyvärr också för att dämpa mitt eget lite dåliga samvete att jag ar för första gången på väldigt länge spenderat mer än 500kr på saker till mig själv.. men det kunde varit 295kr och 18månaders bindningstid extra.. det gnager lite på en perfekt dag..


Kommentarer
Postat av: Ank

Åhh jag vill oxå luncha med folk från tjejgänget i Malmö..; )
eller för den delen någon från vellingekillgänget.
för väl nöja mig med att festa med blivande bibliotekarier, jepp vi har kofta, katt och glasögon allihopa...

2007-06-01 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback