Semesterironi

Förlåt där - inte meningen att låta er vänta men jag har ju haft semester! Två sköna veckor låg framför mig och min dotter. Siktade på en hyggligt billig restresa till Medelhavet.. hur snett kan det egentligen gå? Vi hade behövt två sängar och en toalett inom rimligt räckhåll - that's it! Fulla norskor och engelska fotbollshuliganer finns överallt iallafall..

Problemet uppkommer när det börjar regna i Sverige för då är det ingen som tänker på en singel ensamstående badrumsdesigner utan köper restresor utav bara helvete, och drar således upp priset till hutlösa nivåer. Jag blinkade med hela kroppen men allt damen på Ving kunde ge oss var en vecka ospecat på Kreta för 3800kr per person.. utan transfer, försäkringar och mat på planet..

Vi drog således till Göteborg istället.. i tron att det skulle bli billigare men minst lika roligt. Roligt hade vi - mest Amanda.. men det är väl det som är meningen.. billigt hade det säkert också kunnat bli.. men det blev det ju inte - naturligtvis. Tåg, Liseberg med åkband, mat, Universeum.. fick en liten mindre hjärtattack när jag tog ett kontoutdrag.. då ville Amanda åka Paddan - sightseeing på vatten och en hysterisk turistfälla som allt annat i Glennstaden. NEJ sa pappa med stora bokstäver.. "Men pappa, du kanske hittar någon söt tjej på båten som du kan flirta med".. hur säger man nä till en sådan sak? Och Catrin var jättesöt - tillochmed när hon pratade tyska!

Men inte ens i Göteborg kunde regnet hålla sig från att falla.. det har regnat nonstop i varierande mängd under hela min semester.. tills igår! Då tittade en liten sol fram ett par timmar.. passade då på att ringa min chef och bad om att få reklamera min två-veckors semester.. han ställde sig lite tveksam till förslaget och hälsade mig välkommen tillbaka till jobbet på måndag..

Så idag, bakfull som bara jag kan vara, lyser det in genom de halvt nerdragna jalusierna klockan 6.15.. det är sol, det kan vara så att stranden har torkat upp något.. 8 timmar senare går jag för första och enda gången denna semester med bara fötter på sandstranden.. sket i solskydd, nu skulle det pressas.. och ja - jag har lyckats bränna mig - rygg, huvud och axlar - jag kommer att fjälla på onsdag! Det blev en riktigt skön assimilerad svensk semester - och jag hade inte tur med vädret!

Kommentarer
Postat av: Minna

Finns du på facebook.com?
KRAM

Postat av: Kacka

"Men inte ens i Göteborg kunde regnet hålla sig från att falla"...
Finns det något ställe i Sverige som det regnar MER i än just Göteborg? Det skulle väl i så fall vara Borås elelr?

2008-04-16 @ 00:22:55
URL: http://kackasskitsnack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback