Nyårsfest med två personliga avslöjanden

Nytt år, ny tid ny strid - välkommen till 2007 bästa bloggläsare.
För ett par veckor sedan satt vi hemma hos Ted och drack Absinthe; en på det hela taget trevlig sprit som hälls över en sockerbit, man tänder eld på den nämna och blandar ner, runt ett par varv med skeden i den brinnande vätskan och så sänker man den med det berömda shotknycket. Denna dryck säljs dock enbart på myten att man blir lite tokig av den; Strindberg konsumerade ett par liter om dagen och franska konstnärer skar kroppsdelar  av sig underruset; hyggliga biverkningar alltså.

Min biverkning innebar förutom två timmar parkbänkssovande och en historisk minneslucka [i normala  fall är ordet minnesbild bättre men eftersom jag inte har någon så är det nog en minneslucka] att jag gick
med på att vara värd för årets nyårsfest.

Därför kom det som en liten chock när jag fick frågan om allt var klart inför festen; typ vilken? Mat var fixat, gästerna bjudna och värden var ovetande; panikångest? Ja, lite faktiskt; försökte tafatt styra om festplanerna till Teds lägenhet men insåg snabbt att hans etta på väldigt få kvadratmeter inte skulle klara 10 personer vid dukat bord och eftersom jag faktiskt aldrig haft en dukad sittning någonsin i mitt hem [vilket  avslöjande eller hur] och jag är 30 år fyllda så ja va fan... saker och ting löser sig, det tar tid med det löser sig! 

Men det fanns stunder jag  faktiskt tvivlade på att jag skulle hinna städa, duka, dekorera, städa, finlira, slänga, duscha och städa lite till. När lägenheten någon timme efter  arbetstid den 30 december fortfarande befann sig i ett oorganiserat kaos hyperventilerade jag i en Ikeakasse mig till sömns och vaknar klockan 7  på nyårsafton och är inte mindre än 10 timmar bak i mitt planerade schema. När Ted, Catherine och Veronica kommer förbi med med maten 1400 vet dock jag att allt kommer att vara färdigt, trots att ingenting ens var halvklart.

Catherine litade på mig, sa hon, medan Veronicas blick när jag sa att det är inga som helst problem - litar du på mig? kommer jag aldrig någonsin att glömma. Men har Vidde lovat, so be - och när tio nyårsfestsugna människor står i dörren klockan 1910 redo att festa in 2007 är allt faktiskt klart. Det krävdes fyra säckar till soprummet, fem till källaren men vem bryr sig. Balkongen tömd, golvet skurat och bestrött med silverstjärnor [som nu ligger i precis hela lägenheten], fönster putsade, ingen disk, toaletten rensad och kylskåpet laddat med bubbel mat och gott - på detta en smakfull dukning på  temat grönt och silver.

Det blev en riktigt lyckad nyårsfest. Maten var god, kvinnorna vackra och männen manliga.. [eller hur!] Alkoholen flödade, alla var glada, musiken livemixades till väldigt sent, dans och massa midnattspussar...

Tack till er alla som var här och gjorde detta till en av mina mer lyckade tillställningar. Jag hade hysteriskt kul, trots att mestadels av disken faktiskt står kvar - jag orkar liksom inte idag; har besök av en liten varelse med en pytteliten hammare som slår mig i pannen ett par gånger minuten. Vi ses snart igen, några av oss förhoppningsvis lite tidigare.. kan vi ju hoppas.. *ler lite finurligt*


Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas att du får en grymt UNDERBART 2007 nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback