Min bortskämda älsking och ytterligare vuxenpoäng

En av fördelarna med att jobba allt för mycket är att man aldrig får tid att spendera sina surt förtjänade pengar på annat än autogiroräkningar.. tur att man kan betala de men visst vore det kul om lite av kassan kunde gå till annat än avgifter och amorteringar..

Men idag kände jag ett hysteriskt shoppingbegär! In en sväng på jobb för möte med en av Malmös trevligaste duschtillverkare som släppte av mig i stan; vad stod på dagordningen - lunch [ensam eftersom Anna-Karins lektion tog för lång tid] kavajshopping och parfyminköp. Men eftersom jag började min affärsrunda EFTER en turkisk buffé så kändes inte klädproovande så upphetsande. Prada pour Homme - världen kanske just nu mest underbara doft.. och en av de dyrare.. men fan vad underbar den är, måste hitta en sponsor men dryga 900kronor för "must-have"-designerflaskan gör att det är ett projekt att genomföra efter löneförhandlingen.

Men la ner parfymprojektet helt, gick nämligen och rapade grillat lamm och annan god turkbuffémat, och bestämde mig för att skämma bort min dotter lite. När jag väl är klar staplar jag in i taxin [ja, när jag shoppar är det seriöst] med fyra jättekassar till min lilla dotter som är i behov av en ny garderob, i båda avseenden.. resultatet blev en ny Nokia 6388, lyckades dessutom få till ett extra minneskort - tack 3, en kjol, två byxor, fem tröjor, trosor och strupor.. vilken tur att jag kände taxichauffören, så här en dag innan lön kändes det lite tufft, men samtidigt - klart dottern ska kunna ringa sin pappa och mamma samtidigt som hon har häftiga kläder på sig! Det är ju för fan en barnslig rättighet!

Väl hemma med en överlycklig dotter och en av hennes bästisar som kom hit en sväng sitter jag och installerar hennes telefon och inser att jag har jag skaffat ytterligare vuxenpoäng; jag har köpt en teknisk pryl som på långa vägar överträffar min egna.. så nu måste jag ut och skaffa en ny mobiltelefon.. men jag jobbar ju hela helgen.. i-landsproblem? Ja, lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback