Hotshots och negerjazz

För ett par år sedan inte allt för långt borta fanns dansstället Stadt Hamburg i centrala Malmö. Åldersgränsen var 30+ någonting och fick Tingvallas köttmarknad att se ut som ett kristet fritidsläger utanför Knutby; fick du inte napp på Stadt kunde du lika gärna leva ensam resten av livet.

Idag är det annorlunda. Nu trängs 25+arna här med snygga tjejer runt 20 som flirtar sig in hos vakterna med Kevin Costnerkomplex. På första våningen är det barer, karaoke och ett dansgolv som är rätt trevligt när inte DJn knarkat för mycket och kör samma låtar om och om igen som på ett sämre mellanstadiedisco. Plan två upptas av en skön uteservering, en cocktailbar och ett undanskymt loft där det inte allt för sällan spelas negerjazz; Mitt första besök var på självaste juldagen och jag måste säga att jag faktiskt trivdes - trots att det fanns allt för många i min smak lambadadansande turkar.. Stället har blivit så in i helvete trendigt att allas våran Jonas Altberg.. ja.. Basshunter med Boten Anna du vet.. spelat in sin senaste video "Vifta på händerna" på stället.. en rätt vidrig låt som fullständigt fyller sin funktion som smittande partyhöjare..  Videon är full av söta flickor och hårt rappande pojkar som inte har en sportmössechans rent åldersmässigt att komma in på Swing Inn som det numera heter i krögaren Dan Walterströms nöjeskvarter..

Mitt andra besök gjordes i lördags. Eftersom det inte var planerat utan stundens ingivelse att gå ut och festa sista helgen innan januarilönen hade tvingades jag hyra en kavaj i garderoben för en hundring.. [vill passa på att tacka min tillfälliga sponsor Daniel].. Efter lite dans, lite flirt men utan större ekonomiska förluster i baren vandrade jag hem genom natten med Catherine som för en gångs skull inte höll gatloppstempo efter en riktigt trevlig kväll; vi hinkade HotShots hemma hos Ted - och mina gamla blandartalanger har faktiskt bevarats, klarar fortfarande att skikta Galliano och kaffe rätt hyggligt..

Och likörsvävningarna till trots.. och efter ett dygn med lite höga sockervärden har jag nu gjort ännu ett bottennapp i mitt blodsockervärde: 6,4 efter avklarad arbetsdag.. nu är jag snart normal.. eller.. så normal som en diabetessjuk man kan bli.. men jag känner ingen skillnad från mina dagar med värden på 26.. är inte meningen att man ska ¨känna skillnad kan det väl lika gärna vara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback