Första gången

Vi glömmer aldrig första gången.. man hade fantiserat om det ett antal gånger men aldrig riktigt vågat.. chanserna hade funnits ett par gånger men man visste inte riktigt hur man skulle gå till väga; skulle man ta initiativet själv eller skulle man avvakta.. farligt var det inte - det hade man klart för och när det väl var avklarat hade man minnet förevigt och kunde sitta med kompisarna och dela med sig av njutningen.

Min önskan är att ni som läser detta delar med er av era första minnen - för jag vet att ni har de någonstans. Trenderna kommer och går men ingen av era handlingar är något ni behöver skämmas för idag. Det viktiga är att vi berättar för varandra och skrattar åt minnena som står hemma i bokhyllan; flytta fram de när vännerna kommer över - lyssna och minns!

Min första egna köpta vinylsingel: Orup - Trubbel
Min första egna köpta vinylskiva: Madonna - Like A Prayer
Min första egna köpta cdsingel: Bingoboys - How To Dance (i Dr Albans skivbutik vid Hötorget)


Kommentarer
Postat av: Lord

Dr albans butik vid Hötorget kommer jag ihåg. fick en munkjacka där ifrån som det stod Dr alban över hela ryggen. han blev skitsur när jag skulle byta den mot en annan. jag råkade säga att jag inte gillade hans musik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback