En trött man med tre barn

För ett par år sedan träffades två personer med hyggligt olika bakgrunder på en av Stockholms bättre krogar i Gamla Stan. En viss finkänslighet hindrar mig från att säga vem som gjorde vad den kvällen och hur den avslutades.. finkänslighet plus det faktum att jag inte vet men fan vad nyfiken man är på vissa detaljer men ändå inte..  - men idag, ett par år och två gulliga ungar senare så gifte de sig i Stockholms stadshus - 20070113 klockan 1545..

Nu sitter jag i deras lägenhet i Farsta.. närmasta släkten kom hit, skålade i bubbel, åt tårta och lämnade medan brudparet efter övervägande ämnar spendera natten på ett hotell inne i centrala Stockholm. Först hade de tänkt stanna hemma men då blev jag nästan lite arg. För trots att de har två barn och ingen frireligiös, eller någon annan heller för den delen, uppfostran så vägrar jag å det starkaste att dela lägenhet med ett nygift par på deras bröllopsnatt - punkt slut.

Detta i sin tur ledde då till att jag har tre barn, 7år, 3år och 4månader, sovandes på olika håll i trean.. disk i köket, kläder i hallen.. tänkte laga stuvade makaroner och köttbullar och när mjölken nästan kokade körde 3åringen in i min hälsena med en trampbil.. spisen är full av mjölk - släktträffar tar på krafterna och mina sockervärden är rent åt helvete.. Vidde är en trött man.. men glad. Min lillasyster har gift sig med Robert och jag vill härmed önska de lycka till för all framtid. Det var priviligierat att få närvara vid cermonin och när som helst om tillfälle ges passar jag era härliga ungar.. men nu är Vidde trött.. så om lite disk finns kvar i köket, om blöjhinken inte är tömd, om det ligger en strumpa någonstans där den inte ska ligga så förlåt..

Lycka till Leddya och Robert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback