Amanda på Lindex - återkomsten

Det var dags att skämma bort dottern lite med en shoppingrunda igen. Om 7 år kommer hon att ångra sig men nu som 7åring är hon inte världens mest dedikerade shoppare.. förutom när det gäller mig. Jag skulle köpa ett par byxor och en kavaj.. men hon sågade allt vad jag plockade fram med argument som "din häck ser alldeles för stor ut i de byxorna" och "den kavajen matchar inte din ögonfärg".. det var bara att ge upp och köpa ett par boxershots istället om jag kunde "lova att de var svarta"..

Sen stegade vi in i den berömda Lindexbutiken där Amanda för ett tag sedan fällde kommentaren i provrummet: "Har jag shoppat upp ditt kort eller kan vi köpa sushi på vägen hem..". Idag var det en annan diskussion. Laddad med byxor stegade 7åringen in i provrummet och kommenderade mig att vänta utanför på en modeshow.. Det tog lite tid..

"Amanda - behöver du hjälp?" frågade jag..
"Sätt dig ner, jag kommer, ska bara böja mina ögonfransar" varpå spridda fniss hörs från de andra båsen
"Det rör sig om ett par byxor för 300kr som jag vill veta om de är trånga i grenen eller inte"
"Granen? Jag har ingen gran och den hemma är död för den barrar"

Gick in i hytten och förklarade vad som menas med grenen.. "knäppt namn" tyckte hon och körde ut mig.. Sen var det dags för modeshowen och hon struttade iväg i värsta catwalkstilen genom den avlånga provrumskorridoren..

"Vad har du lärt dig mannekänggång?"
"I mitt Bratzspel och på skolan så klart. Och så på lite modellprogram från TV såklart"
"Ja det ser ju bra ut.. men du kan väl gå lite normalt så man kan se att byxorna passar?"
"I GRENEN ELLER?"
"Ja, just det.. i grenen.."
"Men byxorna ser bättre ut på kroppen om man går så här - kom nu så går vi och betalar, ge mig kortet.." säger hon och stegar ut mot kassan..


Kommentarer
Postat av: Sarah

Ni är bara så bäst! ;-)

Postat av: L

Tihi! Nu är du HÄR Amanda!!! I stoooora Sthlm!

2007-01-12 @ 14:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback