Sportlov och snö

Vi har ett behov att gnälla och visst är jag en del av den integrerade massan när taxichauffören imorse fick ta emot mitt vädergnäll.. snö faller över Malmö och det är inget som man tror att det ska göra i ett land som Sverige i februari.. men likt förbannat är det krigsrubriker i tidningarna när 40bilar i Gävle hamnar i diktet eftersom bilister tydligen har skitsvårt för att hålla avstånd.

Dottern är på sportlovsaktivitet bland hästar, getter och annat fyrfota kreatur som överlevt slakten på grund av någon genetisk defekt - hon var lite orolig när vi kom dit imorse - 20barn och ingen som hon känner. Men när vi kom in i stallarna så kunde hon inte bli av med mig fort nog.. så nu sitter jag här och väntar på att hon kommer hem och säger att hon adopterat en gris.. ungar är för roliga. Amanda älskar djur så detta var en höjdaraktivitet för henne.. och mig som måste dra mig runt i snöstormen, hämta, lämna, lämna, hämta, gå på klassföräldermöte, städa, lämna.. fan jag längtar tillbaka till jobbet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback