Nazistprofessorn

Eftersom barndödligheten i Afrika är så hög måste afrikaner vara sämre på att ta hand om barn än europeer? Hade Aftonbladet vågat trycka något sådant? Troligt inte men utan omsvep publicerar man en sk professor Annica Dahlström oemotsagd av oss som det verkligen berör när hon ropar att:

"Pappor kan skada sina barn för livet. Bara genom att vara sig själva. De flesta män är inte lämpade att ensamma ta hand om små barn, säger professor Annica Dahlström, 65" och i fortsättningen antyder att samtliga män är barnmisshandlare: "De förstår inte hur sköra barn är. De rycker axlarna ur led. De låter barnens tunga huvud hänga och slänga så att de får skador på blodkärlen i hjärnan. Och så har män ofta ett betydligt mindre tålamod med dregel och bajsblöjor. Pappor vill kanske att barn ska lyda och förstår inte att barnen inte begriper tillsägelser."

Tror du jag driver med dig?
Läs här

Som man känner jag mig kränkt och våldtagen av att denna hemska kvinna ens tillåts spy ur sig elitistisk och rasistisk propaganda. Detta landet har yttrandefrihet - men pressetiskt ska en nazist som denna inte få stå oemotsagd av de hon attackerar! Vi får inte skriva att zigenare stjäl eller att invandrare begår fler brott än infödda svenskar - men oss ensamstående män med barn som vi älskar mer än livet själv - oss är det ok att spotta på! Aftonbladet ska skämmas!

Artikelns författare känner sin illa till mods i slutet av intervjun och Annicas svar blir: "Vad spelar det för roll att du som individ blir kränkt nu? Jag försöker att tala för framtidens generationer."

Jag kräver att denna sk professor fråntas sin titel, tvingas till omedelbar återbetalning av sina studieskulder som jag varit med att finansiera och faktiskt hoppas jag, hur hemskt det än låter, kryper tillbaka till ett dammigt bibliotek och långsamt avlider i ensamhet.

Kommentarer
Postat av: Pallas

Oj, jag baxnade när jag läste artiklarna som du länkat till! Hon verkar ju inte klok! Vilka konstiga argument och dumma uttalanden! Förstår verkligen att pappor känner sig kränkta av hennes åsikter. Bra att beteendevetaren fick uttala sig också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback