Musiknostalgi

Satt på bussen och hade egentligen så där tråkigt som man bara kan ha på en buss när min u880 plötsligt hittar en låt som jag placerat i ett fack lite längre bak.. Jag är av den starka uppfattningen att all musik är bra vid rätt ändamål. Det går inte att säga att en låt är bättre för att en nerknarkat gitarrist komponerat den före en datanörd som programmerar en dator - det är musik vilket som och skapande ska uppmuntras. Ett fenomen som är kritiserat är konceptpojkband.. och visst är det tacksamt att kritisera kommersiell konsumtionsmusik - och har man jobbat på franska NRJs programavdelning fick man ta ansenlig skit från rödvinsdrickande anarkistiska vänsterfascister.. undrar om jag fortfarande står på AFAs hatlista..

Nåväl, anledningen till nostalgin är att jag lyssnade på en av gruppen A1s tre hits "Caught In The Middle".. A1 var.. ungefär som Bros på 80talet.. Låten är fortfarande fullt gångbar och hade det inte varit fyra snygga tonårsfjun som framförde låten hade den säkert blivit än större.. Jag kommer ihåg musikmötet vi hade när vi bestämde att vi skulle börja spela låten och jag kommer aldrig glömma Annas kommentar: "Jag är mitt i målgruppen och sitter fan och onanerar till låten".. kul kommentar inte minst med tanke på After Darks misslyckade masturbationshyllning i Melodifestivalen.. men som ett schlagerbög i tidinginen CITY utryckte det så blev det kanske för mycket när en gammal man i kjol sjunger om onani samtidigt som man ser bilder på Bosse Bildoktor..

NRJ började spela A1s låt, Anna onanerade vidare ,och så drog vi igång tävlingen NRJ College Live - där  vinnaren fick en spelning med bandet i skolans gympasal för alla elever.. en riktigt kul tävling när man tänker tillbaka.. resultatet blev att fyra engelska poppojkssnören åkte till en svettig gympasal - ljud och ljus riggades upp och vaktmästare som på sin höjd satt upp ett par högtalare till ett mellanstadiedisco förundrades över hur mycket kablar man kan få in i en gympasal.. Salen fylldes, killarna sjöng singback och alla var lyckliga.. vad livet kan vara enkelt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback