Ingen Trisslott åt pappa men väl ny frisyr på dottern

Amandas lillebror kom och hälsade på oss igårkväll. Mamma skulle jobba och hans pappa skulle hämta honom i Lund.. förresten Fredrik - den där Trisslotten sprang vi båda ifrån. Jag vet inte om det är ett Täbyfenomen eller något han kokte ihop med Godzilla i Grekland men innan jag träffade Fredrik hade jag aldrig hört talas om Trisslottsregeln. Den är en grabbgrej, och nu får jag antagligen hela feministbloggarlobbyn på mig, som helt enkelt  går ut på att om man har sex med en tjej den andre haft en seriös relation med tidigare ska den senaste köpa en trisslott i "kompensation". Om den förste vinner 25000kr i månaden i 25 år så är det ett straff givaren, och den senast sexade med, är tvingad att ta. Och innan jag nu får skit för detta så är grundtanken, enligt honom, att främja monogamin - den som bryter ska straffas.. nu fick jag dock ingen Trisslott idag heller.. du har haft 4 år på dig!

Efter att vinkat av lillebror med pappa gjorde jag och Amanda stan.. eller Lund.. gilar inte Lund - man går på gågaan och blir påkörd av cyklar! Det finns inga gågator i Lund, bara cykelvägar för studenter som festar, knullar, gör omtentor och kostar skattebetalarna en massa pengar.. ungefär som flygande finansministrar och Mohammed på Rosengård.. men det är skönt att vi dumpat av de i Lund - var sak på sin plats! Vi gick förbi en frisör och beslöt att det var dags att klippa topparna.. på Amanda! Hon blev så fin och du trevliga tjej som klippte, om du läser detta så.. välkommen till Skåne.. du hade tydligen en dotter men saknar du pojkvän så leta upp mig *blink*

Fönster- och tokshoppade ett tag i februaris vårsolen.. innan vi tröttnade på Lund, satte oss på en buss, lämnade Lundaelitismen bakom oss och köpte en Ramlösa på Pressbyrån på Södervärn i Malmö när vi var framme - det kändes tryggt att vara hemma. Vi får se hur kvällen artar sig.. sprit, hångel och Melodifestival låter som en rätt trevlig kombination men detta verkar vara en dag då parmiddagar och myskvällar regerar.. så det blir väl lite mys på egen hand.. hoppas dock att mitt telefonnummer är levererat som det ska.. och att telefonen kanske piper till.. ikväll kanske.. eller imorgon..

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det finns väl ingen snällare pappa än du, tack för att du ställer upp i nödläge. ha det bra

2007-02-05 @ 19:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback