Från ångest till kontaktannons

Nu är jag så där ledsen igen.. och ska inte skylla mitt problem på någon annan än mig själv.. Såg en sådan där feel-good-film precis.. The Devil Wears Prada.. och herrejävlar vad jag fick ångest.. Dels för att jag cravar Pradas herrparfym.. ja, jag vet att den kommer att hana i mitt badrumsskåp men jag orkar inte vänta tre månader, jag vill lukta gott nu - sponsring emottages tacksamt; dels för att jag såg filmen och tyckte att det var 110 minuter väl investerad tid! Den var inte speciellt sympatisk och lockade varken till skratt eller gråt.. men faktiskt eftertanke.. och längtan tillbaka till festen, kläder, glitter, ytlighet och fashion

Så vad är då ångesten? Anne Hathaway gav mig ångest.. för attans vilken vacker kvinna.. Anne Harthawayoch fast än fula människor säger att skönhet comes from within så.. scenen när hon står utanför kaféet och väntar på sin pojkvän iklädd full Chanelmundering från kavaj till boots.. eller dressen i Paris under de lampbeklädda gatstolparna precis innan hon sätter på den australiensiske nyss ansiktslyfte b-skådisen Simon Baker.. Anne är bland det vackraste jag sett på film på mycket länge..

Men visst krävdes det en frisyrändring - precis som i The Princess Diaries.. för att hennes utstålning skulle komma på rätt ställe.. Vad manligt det känns att sitta och jämföra huvudrollsinnehavarens frisyrer i två feel-good-chickflicks.. eller det kanske är precis det det är.. hur som.. så insåg jag att det är lite för lite glamour i mitt liv.. det är dags att fixa till det! Det blir styling innan jobb imorgon.. och så behöver jag en dejt.. en bra dejt.. med en vacker självsäker kvinna med eget liv och vänner, egna erfarenheter och med mål att göra något, bli något - göra skillnad! Men som samtidigt , precis som jag, längtar efter någon som bryr sig lite mer.. och någon som saknar och längtar lite mer efter en än en riktigt god vän..

..och helt plötsligt förvandlades mitt ångestinlägg till en ärlig men lite halvtafatt kontaktannons.. så det kan bli när man sitter ensam i natten, en laptop i knäet och med en kåt honkatt runt fötterna

Kommentarer
Postat av: diana

Tänk så lite det behövs för att bli perfekt;)
Lyssnade på en stand up show med Magnus Bettnér igår. Alldeles bootleggad i Varberg. Skrattade så jag grät när han härmade Ebba von Sydow: Giiiiirls, i vår är det Marc Jacobs som räknas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback