Fortfarande inställt

I torsdags skulle jag lämna Amanda hos sin mamma för en långhelg.. det gick inte så där överdrivet bra eftersom hela Skåne var inställt pga av lite snö.. Tchad i djupaste Afrika har bättre katastrof-förberedelser än Sverige.. det gick inga tåg och det gick inga ersättningsbussar mellan Malmö - Göteborg.. På TV sa tydligen en brandman att det var nog bäst att folk stannade hemma från sina jobb; att jobbet inte var det viktigaste. Och som vanligt när det sägs ngt på TV så lyder svenskan och stannar hemma! Med resultat att samhällsfunktioner havererar totalt. Än roligare blir det när svensken sedan vill ha fullt betalt av arbetsgivaren för arbetsdagen hon valde att stanna hemma.. hur blåsta är människor ega landet egentligen? Kommer du inte till jobb blir det inget arbete utfört och då kan du ju inte få betalt..?

Igår vore alla samhällsfunktioner kommit igång - alltså - vi snackar 15cm snö... Det hade det inte. Jag lämnade jobb 1700 för att åka till Båstad tur/retur.. jag var hemma 2330.. med tåg.. vi snackar 20mil.. pratade med min kompis Niclas och fastslog tillsammans att man på samma tid hinner boka sista-minutenflyg på Kastrup, flyga til Mallorca, checka in, ragga upp två norska 18åringar och idka halvtaskig älskog och efteråt somna i sina egna spyor på samma tid.. Välkommen till Skåne 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback