Det var 14 februari 2007..

Imorse upptäckte jag att Amanda hade placerat ett kort till mig i vardagsrummet med en teckning: "Alla heta dag" stod det på det och när jag vecklade upp det stod det: "TILL PAPPA FRÅN AMANDA. ALAVJO" - tror ni jag grät floder? Väckte dottern och tackade och hon undrade varför jag gråtit.. sa att det var den finaste Alla Hjärtansdagpresent jag någonsin fått varpå hon kontrande: "Vaddå - har du inte fått finare du som är så gammal"... tack för den!

Catherine skickade ett sms på väg till jobb och jag skickade tillbaka ett där jag önskade henne en trevlig kväll på rosa romantiska moln; och eftersom jag inte hört någon annat så hoppas jag att så blev fallet! Att jag inte fick vara med har ju sina skäl.. det är attans vad alla par håller sig för sig själva denna jävla dag.. hur många människor krävs för att det ska vara en folkgrupp och faller denna dag under hets mot folkgruppklausulen?

Hur som; nästa lyckönskare var en säljare från tidningen Metro som lämnade av ett godisgelehärta-paket paketerat av Samhall.. diabetiern i mig tog semester och sket fullständigt i konsekvenserna men det var det fan värt! Dagen löpte på likt en marskatt, flirtade lite med en kund.. som flirtade tilbaka ett tag.. tills det kröp fram att hon och hennes man höll på att bygga hus.. sen messade Jeanette innan det var dags att stänga butiken och bege sig ensam hem.

Hade ju hoppats på en fling ikväll med Spraydate som hjälpande hand men är ju motarbetad vilket ledde till absolut inget resultat - snackade med deras kundtjänst som tydligen inte alls såg mig som ett husdjur [se förra inlägget] utan hänvisade till att eftersom jag laddade upp i filformtet JPG blev min bild för röd..

Så nu sitter jag här tjock trött och svettig [tack Niclas Wåhlander Radio City Uppsala för det underbara uttrycket] med en flaska Ramlösa i handen, ensam Alla hjärtans dag.. Amanda har precis snackat i sömnen.. det var visst ett troll som åt upp hennes byxor.. sömnsnack är så kul - första gången jag råkade ut för det var när Amandas mamma väckte mig en natt och skällde ut mig för att ketchupen inte låg vid Tacktunnorna [ja, hon jobbade på McDonalds då] och det var mitt fel.. Det sköna är att sömnpratare aldrig minns vad de sagt! Men det gör vi andra.. länge..

Dettadag vill jag avsluta med ett jävligt vackert ordspråk ur Gamla Testamentet.. ni som följer min blogg vet hur otroligt ickededikerad jag är mot religion i alla dess former.. en dag kommer jag att citera Emil i Lönneberga men tills dess innehåller bibeln rätt hyggliga citat:

Ords 15:17 - Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback