I serien udda husdjur

Dottern satt och kollade på Veterinärerna på TV4 - ett av bolagets mest populistiska och avskyvärda program; och innan illasinnade människor hoppar på mig vill jag göra klart att jag är en stor djurvän! Jag älskar min kisekatt, är emot tidelag och äter gärna kött.

Husdjur, dvs varelser som mot sin naturliga instinkt hålls i fångenskap av människan för sällskaps skull ska behandlas väl och yrkeskåren veterinärer gör ett strongt jobb - jag led exempelvis otroligt med hästen som fått en hovinflammation; när detta skrivs vet jag inte om hästen överlever..

Men det fanns en kvinna med en igelkott som husdjur.. igenkotten hade legat i solen ett par dygn och var uttorkad. Hon blev tillsagd att ge igelkotten en blandning av salt socker och vatten, 15ml var 30minut..

Dottern sitter bredvid och reflekterar: Pappa, det dör barn varje minut och hon bryr sig om en igelkott. Hon tyckte nog om den men är det inte konstigt?

Jo Amanda, det är konstigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback