Stockholms trevligase lounge

Jag ska skaffa en lägenhet i Sickla-Järla.. så enkelt är det! Kolla bilden så förstår ni varför Två nackdelar torde vara att det alltid blåser.. och att lägenheterna kostar ett par miljoner. Samtidigt, lite blåst kan man leva med och jag väntar ett samtal från Tommy Wahlgren efter gårdagens Lottodragning..
Sickla
Nackdelen är att SL tar hutlösa 60kr för att transportera sig inte ens 3km till Slussen.. roligt är också att om man väljer att åka buss kan man inte köpa biljetter ombord på denna. I hela världen kan man betala på bussen, utom i Stockholm.. i hela världen kan man betala med sitt Visakort - utom i Köpenhamn.. nordiska huvudstäder..

På väg till MTG, passerade Stockholms vackraste
badrumsbutik, råkade jag ut för Stockholms mest spexiga korvgubbe.. beställde en bamse med bröd, stark senap.. Köpt i en utomhuskorvvagn ska skinnet vara lite knaprigt och så var fallet även här.. massor med senap och första biten smakade helt underbart - lite flashbacks tillbaka till "jobba-övertid-på-NRJ"-tiden. Problemet var att gubbfan delat korven längs med, så när jag biter i änden flyger hela korvöverdelen med senap upp i ansiktet på mig..

Satt och väntade på att Mathias skulle sända klart.. läste King och upptäckte att Swedbank har ett lyxVisakort som man kan designa själv.. för 95kr i månaden.. det är det värt! Sen drog vi iväg till "Därmedpasta" - en spaghetti Frutti di Mare och sen vidare till Verkstadsgatan 4 med Mathias, Angelina, Ronni och Minna.. V4 - en riktigt skön lounge/cocktailbar och jävlar vad det hade blivit mitt favvohak om jag bott här.. jag vet var jag ska när jag kommer tillbaka!

Nu är det dags för lite frukost innan man är intvingad till Pizzahut för att bjuda lillebror på en luchbuffé, hoppas att Catherine inte glömt mig och sen blir det tåget hem.. men jag kommer snart tillbaka!


Kommentarer
Postat av: ank

i italien kan man inte heller betala på bussen (alla tjuvåker)

2007-04-19 @ 15:52:04
Postat av: Nicco

Jag med !

2007-04-19 @ 18:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback