Malmö - Stockholm t/r

Det är alltid skönt att komma till Stockholm. På något sätt känns det som att komma hem en smula..
 
Denna resan är planerad sedan länge men kom riktigt lägligt. Kände att jag behövde komma ifrån vardagen ett par dagar för att koppla av - bara rå om mig själv. Så efter att ha grillats av vår VD och varuhuschefsrekryterare två timmar [lovar att berätta mer vid ett senare tillfälle] så kändes det skönt att få stressa till jobbet och därefter ett par timmar senare få sjunka ner i ett säte på X2000 med destination huvudstad.

Idag förstår jag inte hur jag klarade av att resa 4timmar per dag, i rusningstrafik med en barnvagn.. det blir så om man bor i Södertälje, dagis i Gamla Stan och jobb på i Värtahamnen - nu gnäller man om stadsbussen är 5minuter sen.. men när man är mitt uppe i det lägger man inte märke till omständigheterna och jag kommer på mig själv att stundtals försvara det..

Robert hämtade mig inne i stan, vi köpte 19kronorskebab och köpte med hem. Men innan så gick jag en sväng på Stockholm Central. Jag gillar flygplatser och tågstationer. Folk är på väg, det finns förhoppningar och drömmar på platser där folk skiljs och träffas. Vad har jag för förväntningar.. inga utom njutning faktiskt. Idag ska jag till en
leverantör och snacka duschar. Kvällen bjuder på pasta och drinkar och morgondagen pizzabuffé med lillebror och förhoppningsvis en fika med Catherine innan det är tåget hem.. Fredagkväll spenderas i champagnens och bufféns tecken på Jägersro med en annan leverantör och Ted bjuder på sprit hela lördagkvällen..

Det är alltid skönt att komma till Stockholm. På något sätt känns det som att komma hem en smula..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback