Aprilglass i solsken

Insett att jag måste skärpa mig - har ju ett ansvar mot dig, bäste läsare, som faktiskt ser det som en av dagens ljuspunkter att läsa mina små funderingar om saker och ting.

Igår var det första april. Jag och Amanda gick och käkade All-you-can-eat turkbuffé och käkade lamm och kyckling så det luktade invandrare ur porerna på oss. Då kläckte Amanda ett toppenaprilskämt. Vi skulle ringa till hennes mamma och säga att Saffy Mjaouth hade fått kattungar och sen skulle vi skrika "April April".. men så kom hon på att man inte sa ljuga för sina föräldrar.. och det hjälpte inte hur mycket jag försökte få henne att förstå att mamma inte alls skulle bli arg utan bara tycka att det var ett bra skämt så vek hon inte en tum. Då tyckte jag att vi kunde ringa farmor istället och köra skämtet men då tyckte Amanda att farmor förstår nog inte att det för man aprilskämtade nog inte när farmor var liten..

Sen träffade vi Niclas som hade med sig presenter från Thailand.. han hade tydligen ett digitalt foto på någon som han tyckte kunde se ut till att ha varit min biologiska mamma men det kortet hade han inte med. Däremot hade han presenter. Amanda fick en vacker väska och en djupgrön sidenskarfs.. pappa fick en ölburk med en nästan naken tjej på, Mekongwhiskey och en astuff slangbella. Sen drack vi öl och Amanda åt glass. Amanda gnällde om att vi skulle gå hem efter en timme. Då kom Niclas syster och hennes kompis. Vi satt och snackade ett bra tag medan amanda surade. Då gick syster med kompis och köpte en halv liter mjukglass till Amanda och började spela hänga-gubbe och rita gubbar. Då ville inte Amanda gå hem utan tvingade mig att stanna kvar. "Pappa, du ska tya en öl till" "Nej Amanda, pappa vill inte ha mer öl" "Ta en cider då" "Men det är ju Wild Kids på TV" Struntar väl jag i"

Pratade med Amandas mormor ikväll.. tack Kerstin - känns skönt att min dotter har världens bästa mormor!


Kommentarer
Postat av: SwingCat / maria

Din dotter verkar vara en väldigt rolig tjej :)

2007-04-03 @ 08:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback