På shoppingrunda

Tillbaka efter en hysterisk dag. Fördelen med att jobba om dagarna är att man inte gör av med några pengar. Nu har vi iofs både glass- och läskmaskin på jobbet men eftersom det är en inredningsbutik för badrum är det ont om sushibarer, klädinköpsmöjligheter och dylika förströelser. Därför får man festa till det den dagen i veckan man är ledig. Idag blev det shopping.. och den som låg bäst till var naturligtvis dottern som inte varit speciellt högprioriterad efter sin födelsedag för två veckor sedan - ja - hon ä r bortskämd men hon är ju den enda jag har att skämma bort. Istället för att köpa blommor, nallebjörnar, resor och porrleksaker till en flickvän så bestämde jag mig idag för att det var dags att uppdatera dotterns barderob. Ett av de mest minnesvärda ögonblicken är när hon står i provhytten på ett fullt Lindex och vrålar: "Pappa - har jag handlat slut på ditt kort än eller kan vi köpa med sushi hem till oss två.."


Det blev kläder och skor till förbannelse; regnskor, höstskor, inneskor - fyra byxor och ett par kjolar och ett partylinne som hon prompt ska ha på skolfotograferingen på måndag.. men det roligaste inköpet idag, utan tvekan, är EyeToy3 till Playstation2. Man kopplar en USBkamera till konsollen och ser sig själv i rutan. Sen styr man händelserna i spelet med kroppen - man kan spela bowling, spela gitarr, sporta och en massa barnsliga och egentligen löjliga lekar. Men man gör det på TV och man styr det själv - och svettig som fan blir man. Amanda tycker det är världens roligaste grej, jag fick träningsvärk, pinsamt men sant, första gången jag testade och det är ett hejdundrandes påfund med lite alkohol i kroppen om det finns lite lekglada människor i sällskapet som kan tänkas göra bort sig lite. Finns det några sådana till nästa fredag/lördag? Anmälningar samlas in i detta nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback